ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون به علت شرایط کاری نامساعد در کارخانه‌ فاکسکان متهم شد

به تازگی از آمازون به علت رعایت نکردن حقوق انسانی کارگران شکایت شده و پس از یک بررسی ۹ ماهه‌ ، مشخص شده که این شرکت در کارخانه‌ فاکسکان خود شرایطی کاری نامناسبی برای کارمندانش فراهم ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

به تازگی از آمازون به علت رعایت نکردن حقوق انسانی کارگران شکایت شده و پس از یک بررسی ۹ ماهه‌ ، مشخص شده که این شرکت در کارخانه‌ فاکسکان خود شرایطی کاری نامناسبی برای کارمندانش فراهم کرده است.

بر اساس این گزارش‌ها، مشخص شده کارکنان کارخانه‌ای که متعلق به شرکت فاکسکان بوده و وظیفه مونتاژ گجت کیندل و اسپیکر‌های اکو را برعهده داشته‌اند، در شرایط خوبی به سر نمی‌برند. آنها ساعت کاری بسیاری را مشغول به کار هستند و برای فعالیت بیش از حد خود مزد کافی دریافت نمی‌کنند.

یک ارگان نظارتی با بررسی فعالیت کارگران این تاسیسات در هنگیانگ چین متوجه شده که آنها ماهانه ۱۰۰ ساعت به اضافه کار می‌پردازند و تنها ۸ ساعت برای انجام وظایف خود تعلیم دیده‌اند. این در حالی است در این ایالت، میزان مجاز اضافه کاری ماهانه ۳۶ ساعت است و کارکنان باید برای پذیرفتن این مسئولیت‌ها باید ۲۴ ساعت تعلیم ببینند.

علاوه بر این از همین حقوق کم کارگران کارخانه‌ی فاکسکان به دلایل خاصی نظیر غیبت یا مرخصی همواره کسر می‌گردد و نارضایتی‌شان را رقم می‌زند.

آمازون در بیانیه‌ای رسمی اعلام نموده که در بازدیدی که فروردین‌ ماه از تاسیسات هنگیانگ به عمل آورده متوجه این مسئله شده و سریعاً فاکسکان را در جیان گذاشته تا این مشکلات را حل کرده تا دیگر نکوهش نشود.

البته این اولین بار نیست که فاکسکن قانون‌شکنی می‌کند، چندی پیش گزارش شده بود که از ۶ دانشجوی کارآموز در خطوط تولید آیفون ۱۰، روزانه بیش از ۱۱ ساعت کار کشیده شده که این موضوع خلاف مقررات کاری کشور چین در قبال دانشجویان کارآموز است.

جالب اینجاست که در آن زمان «تری گو» مدیر عامل فاکسکان اظهار داشت که در صورت ادامه یافتن شکایات از این کمپانی، تمام کارکنان خط تولید را با ربات ها عوض خواهد کرد.

 

تماشا کنید: نمایی از ماکت های ساخته شده از روی طرح های شماتیک فاکسکان برای آیفون 7 و 7 پلاس

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

    ۱۰۰ ساعت در ماه؟! در هفته منظورت نیست؟ ۳۶ ساعت در ماه؟! یعنی روزی یک ساعت کار میکنن؟ بابا اگه اییینقدر سخته بریم فاکسکان کار کنیم

مطالب پیشنهادی