ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون ۶۸۰
تکنولوژی

چیپست مرموز اسنپدراگون ۶۸۰ در بعضی موارد ۸۳۵ پرچمدار را به چالش می کشد

کوالکام به تازگی از اسنپدراگون ۷۱۰ رونمایی کرده که نسخه به روز شده اسنپدراگون ۶۶۰ و نخستین مدل از سری میان رده پرمیوم ۷۰۰ به شمار  می رود. با این حال به نظر می رسد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

کوالکام به تازگی از اسنپدراگون ۷۱۰ رونمایی کرده که نسخه به روز شده اسنپدراگون ۶۶۰ و نخستین مدل از سری میان رده پرمیوم ۷۰۰ به شمار  می رود. با این حال به نظر می رسد این چیپ ساز آمریکایی هنوز از سری ۶۰۰ دست نکشیده چرا که اخیرا تراشه مرموز ۶۸۰ در گیک بنچ رویت شده است.

تصویر زیر مربوط به بنچمارک گجتی مبتنی بر اسنپدراگون ۶۸۰، ۶ گیگابایت رم و اندروید ۸.۱ است که هنوز معرفی نشده. این دستگاه در تست های تک هسته های و چند هسته ای به ترتیب موفق به ثبت امتیازات ۱۹۴۰ و ۵۱۵۳ شده است.

این امتیازات حاکی از این است که اسنپدراگون ۶۸۰ با پردازنده شش هسته ای و سرعت کلاک ۲.۱۵ گیگاهرتز پس از مدل ۶۵۰ قوی ترین تراشه شش هسته ای در سری میان رده ۶۰۰ است. بهترین چیپست این خانواده نیز ۶۶۰ است که در موبایل های نظیر نوکیا ۷ پلاس و بلک بری کی ۲ به کار رفته که علی رغم عملکرد بهتر در بخش چندهسته ای، در تست تک هسته ای به گرد پای ۶۸۰ نمی رسد.اسنپدراگون ۶۸۰نباید فراموش کرد که گیک بنچ همیشه سرعت کمترین هسته را پردازنده در نظر می گیرد و اگر معماری Big.Little در این تراشه پیاده شده باشد، تنها چهار هسته از سرعت ۲.۱۵ گیگاهرتز بهره برده و دو هسته پردازشی دیگر کلاک بالاتری خواهند داشت که در حال حاضر میزان آن مشخص نشده است.

امتیاز تک هسته ای اسنپدراگون ۶۸۰ اما در حد قوی ترین چیپست سال گذشته اسنپدراگون یعنی ۸۳۵ است و از اینرو احتمالا شاهد راهیابی آن به مدل های میان رده پرمیوم خواهیم بود. بر اساس فرضیات فعلی اسنپدراگون ۶۸۰ احتمالا بر پایه معماری ۱۴ نانومتری توسعه یافته است.

کوالکام علاوه بر مدل مذکور مشغول کار روی دو چیپست در سری اسنپدراگون 400 است که اسنپدراگون 429 و 439 نام خواهند گرفت و مدل دوم احتمالا هشت هسته ای خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی