ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزونه های کروم
نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل نصب افزونه های کروم را به فروشگاه خود محدود می کند

گوگل از مدتی دیگر اجازه نصب افزونه های کروم از وب سایت های شخص ثالث را به کاربران نمی دهد. علی رغم کارایی و محبوبیت بالای کروم، افزونه های مخرب بلای جان آن شده اند ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

گوگل از مدتی دیگر اجازه نصب افزونه های کروم از وب سایت های شخص ثالث را به کاربران نمی دهد.

علی رغم کارایی و محبوبیت بالای کروم، افزونه های مخرب بلای جان آن شده اند و حالا گوگل از تصمیم خود برای محدود سازی نصب این ابزارها به فروشگاه «وب استور» خود خبر داده است.

بر این اساس از امروز امکان نصب افزونه های جدید از طریق سایت های دیگر وجود ندارد و اکستنشن هایی قبلی نیز تا بیست و یکم شهریور ماه و پیش از انتشار نسخه ۷۱ کروم برای ادامه سرویس دهی باید به وب استور منتقل شوند.

این تغییرات فراگیر احتمالا مشکل کاربران در رابطه با نصب افزونه های مخرب در سایت های نامعتبر را مرتفع خواهد کرد.

افزونه هایی نظیر Archive Poster با اجرای کدهای استخراج ارز مجازی در پس زمینه بخش عمده ای از توان پردازنده را به خود اختصاص می دهند که به مصرف بیش از اندازه انرژی، استهلاک قطعات و کند شدن سیستم منجر می شوند.

افزونه های کروم
پس از اینکه اسکریپت های ویژه معدن کاوی روی مرورگر کروم فعال می شوند، تا بیش از 80 درصد از توان پردازنده را به خود اختصاص می دهند.

با این حال در صورت انتقال افزونه ها به وب استور نظارت بیشتری روی آنها صورت گرفته و به لطف پایش دائمی امکان نفوذ بدافزارها تا حد چشمگیری کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر برخی توسعه دهندگان از طریق نصب افزونه های کروم در سایت های دیگر فعالیت می کنند و طرح جدید طبیعتا به کسب و کار آنها آسیب خواهد زد.

گوگل پیش از این اقدامات گسترده ای را برای افزایش امنیت کروم صورت داده که از این میان می توان به حذف افزونه های معدن کاوی ارز دیجیتال و ورود از طریق روش‌های بدون نیاز به رمز عبور از قبیل احراز هویت با اثر انگشت و کلیدهای یو اس بی مثل YubiKeys اشاره کرد که به لطف ویژگی Web Authentication میسر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی