ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لایتنینگ به USB-C
تکنولوژی

نسل بعدی آیفون احتمالا به درگاه USB-C مجهز خواهد شد

اپل احتمالا در چرخشی بزرگ نسبت به سال های اخیر آیفون های خود را به درگاه USB-C مجهز خواهد کرد. اخیرا نشریه تایوانی «دیجی تایمز» در گزارشی که منبع آن را افراد آگاه در زنجیره تامین ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

اپل احتمالا در چرخشی بزرگ نسبت به سال های اخیر آیفون های خود را به درگاه USB-C مجهز خواهد کرد.

اخیرا نشریه تایوانی «دیجی تایمز» در گزارشی که منبع آن را افراد آگاه در زنجیره تامین اپل ذکر کرده از تجهیز آیفون های ۲۰۱۹ به درگاه USB-C خبر داده؛ با این حال گزارش مذکور به جزئیات این مساله اشاره نکرده است:

اپل در حال باز طراحی شارژر و رابط اتصال نسل بعدی آیفون و آیپد است که احتمالا پشتیبانی از درگاه USB-C را به این گجت ها خواهد آورد.

مهم ترین نکته ذکر شده در گزارش دیجی تایمز برنامه ریزی اپل برای حذف درگاه لایتنینگ آیفون و تعبیه USB-C است که شایعات پیرامون آن همیشه غلط از آب درآمده است. برای مثال سال گذشته «وال استریت ژورنال» از پیاده سازی برنامه مشابهی در کمپانی کوپرتینویی خبر داده بود اما در نهایت همانطور که «مینگ چی-کو»، تحلیلگر شناخته شده KGI پیش بینی کرد، در نسل جدید پشتیبانی از شارژ سریع USB-C به درگاه های لایتنینگ افزوده شد.لایتنینگ به USB-C

با توجه به احتمال اندک تغییر یکباره از لایتنینگ به USB-C و پشتیبانی آیفون های جدید از شارژ بی سیم USB-C، احتمالا گزارش دیجی تایمز به نوع آداپتور همراه آیفون اشاره دارد:

پیش از این شایعاتی مبنی بر تعبیه رابط اتصال USB-C در آیفون ۲۰۱۸ به گوش می رسید اما برنامه های این کمپانی هنوز در فاز بازطراحی قرار دارد و از اینرو در نسل بعدی آیفون شاهد پیاده سازی آن نخواهیم بود.

شایعه مذکور به وجود شارژ ۱۸ واتی و مبدل کابل USB-C به لایتنینگ در جعبه آیفون های ۲۰۱۸ اشاره داشت که سرعت شارژ را نسبت به آداپتور ۵ واتی فعلی به مراتب افزایش می داد. در بخش پایانی گزارش به عدم تعبیه آداپتور ۱۸ واتی و مبدل USB-C در آیفون های امسال به صورت گذرا اشاره شده است.

یکی از دلایل تغییر رویکرد اپل از لایتنینگ به USB-C می تواند ایجاد استانداردی واحد در مک بوک، آیفون و آیپد باشد اما این کمپانی بیشتر روی شارژ بی سیم تمرکز کرده و از اینرو ممکن است به جای تغییرات مذکور در آینده شاهد حذف کلی لایتنینگ باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی