ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

انفجار در بازار خودرو؛ افزایش بیش از 40 میلیونی قیمت پژو 2008

این دومین ‌باری است که پژو - سیتروئن از ایران خارج می ‌شود. نخستین‌ بار با اعمال تحریم ‌های شدید آمریکا علیه ایران، این شرکت خودروسازی از کشور خارج شد و همکاری خود با صنعت ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۰

این دومین ‌باری است که پژو - سیتروئن از ایران خارج می ‌شود. نخستین‌ بار با اعمال تحریم ‌های شدید آمریکا علیه ایران، این شرکت خودروسازی از کشور خارج شد و همکاری خود با صنعت خودروی ایران را مسکوت گذاشت. این بار اما با خروج ترامپ از برجام، پژو - سیتروئن اعلام کرده است که با اتمام ضرب‌ الاجل تعیین‌ شده از سوی آمریکا از ایران خارج خواهد شد. از سوی دیگر سایر قطعه‌ سازان خارجی نیز که قصد داشتند با ایران همکاری کنند از عدم تمایل برای همکاری خبر می‌ دهند.پژو 2008 کمتر از دو هفته از اعلام تعلیق همکاری پژو با خودروسازان ایرانی می گذرد و همین امر عاملی شده تا قیمت محصولات فرانسوی در بازار خودرو با افزایش قابل توجهی نسبت به هفته های گذشته همراه باشد. البته این افزایش قیمت ها در سکوت واحدهای نظارتی فضای مناسبی را برای جولان دلال ها فراهم کرده و هر کس سلیقه ای قیمتی را برای خودروها تعیین می کند.
به عنوان نمونه این روزها بازار شاهد افزایش 9 میلیون تومانی ساندرو استپ وی است که با قیمت 90 میلیون تومان آگهی می شود. این در حالی است این خودرو در کارخانه 61 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. به علاوه اولین خودروی پسابرجامی یعنی پژو 2008 نیز با افزایش بیش از 40 میلیون تومانی قیمت همراه بوده است به نحوی که این خودرو حتی با قیمتی 210 میلیون تومانی نیز مورد معامله قرار گرفته است.پژو 2008 افزایش حیرت آور قیمت پژو 2008 آنهم در عرض یک روز در حالی اتفاق افتاده که این محصول در کارخانه 114 میلیون 994 هزار تومان قیمت گذاری شده است.
مزدا 3 در یکشنبه هفته گذشته 198 میلیون و سراتو 2000 حدود 153 میلیون تومان قیمت خورد.

لازم به ذکر با توجه به تلاطم و آشفتگی بازار خودرو، افزایش قیمت هر کدام از خودروهای ذکر شده دور از انتظار نبوده و ممکن است حتی قیمت ها لحظه ای تغییر کند. این درحالیست که با خروج برخی از شرکت ها از بازار ایران، آینده محصولات ایشان از نظر تامین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش بسیار نامطمئن به نظر می رسد و از این رو ریسک خرید خودروهایی نظیر پژو 2008 حالا بیش از همیشه به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • stormwolf
    stormwolf | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

    الان گیلاس از پراید گرون تره گیلاس کیلویی ۲۵ هزارتومنه پرایدو اگه بگیریم ۱۰۰۰کیلو میشه کیلویی ۲۲تومن????
    ما که پولمون نمیرسه کلا ماشین بخریم میرسید هم نمی خریدن

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

    شما حتی از گرسنگی هم بمیرید نباید به دشمن دست درازی کنید حتی شده روزی یه وعده غذا بخورید یادتون باشه ما برای ماشین و شکم پری انقلاب نکردیم ما برای دفاع از مظلومین جهان انقلاب کردیم و مظلومین و مستضعفین دنیا چشم انتظار به ثمر نشستن تلاش های ملت ایران اند.

    • yosof
      yosof | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

      شاه چرا به قفقاز،عمان و سوریه نیرو فرستاد و کمک نظامی کرد؟! نکنه اونم ساندیسی بود؟!
      شاه در مصاحبه با سلیم اللوزی، سردبیر روزنامة الحوادث لبنان، در آذر 1352 ﻫ.ش تصریح نمود: «آماده هستیم به هر کس که نیازمند باشد کمک کنیم» (اطلاعات، 4/9/1352: 10).

      شاه در مهر 1353ﻫ.ش: «ما برای کشورهای اطراف ایران برنامة کمکی اقتصادی تنظیم کرده‌ایم. به مصر یک میلیارد دلار داده و به پاکستان و هند نیز تقریباً به همان میزان کمک اعطا می‌کنیم» (همان، 8/7/1353: 1و4 و 9/7/1353: 1و13).
      به یمن،کردهای عراق و ... هم کلی کمک نظامی و تسلیحاتی داشت.

      حالا هی ماست مالی و توجیه بتراشین

    • yosof
      yosof | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

      بودجه نظامی ایران (به نسبت کل بودجه) حتی جزو 30 کشور اول جهان هم نیست.
      با اینکه در پرخطرترین منطقه جهان هستیم.
      بودجه نظامی همه کشورهای مطرح جهان،چندین برابر بودجه نظامی ایران هست.
      میدونی بودجه وزارت بهداشت از بودجه نظامی ما بیشتره؟چرا کسی یقه بهداشت رو نمیگیره با آمار بالای سکته و سرطان و ...؟!

      کاش به اندازه این خواننده ایرانی مقیم آمریکا درایت سیاسی داشته باشیم:
      yon.ir/As4nt

  • یک سزار
    یک سزار | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

    دوستان اگه گوشه ای از مملکت سراغ دارن که قهوه ای نشده آدرسشو به مسئولین عزیز بدن برن سروقتش!برای ما عیب داره مملکتمون یه دست قهوه ای نباشه!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی