ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساماندهی بازار خودرو
خودرو

رویا پردازی نمایندگان مجلس برای بازگشت قیمت خودروها به سال 96

مجلسیان طرحی با عنوان ساماندهی بازار خودرو با 200 امضاء به مجلس ارائه دادند که یک فوریت آن به تصویب صحن علنی رسیده است. بر اساس بخشی از این طرح، قرار است نرخ خودروهای زیر ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

مجلسیان طرحی با عنوان ساماندهی بازار خودرو با 200 امضاء به مجلس ارائه دادند که یک فوریت آن به تصویب صحن علنی رسیده است.

بر اساس بخشی از این طرح، قرار است نرخ خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان به قیمت سال ۹۶ بازگردد. «سید مهدی مقدسی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن اشاره به اینکه یک فوریت طرح جدید با وجود مخالفان و موافقان به تصویب صحن علنی رسیده است، گفت:

«خودروسازهای داخلی نباید فقدان مدیریت‌شان را به بازار خودرو مربوط کنند.امیدواریم طرح ساماندهی بازار خودرو با 200 امضاء در صحن علنی رأی بیاورد و بتوانیم تأثیرش را در بازار خودروی کشور مشاهده کنیم. »

ساماندهی بازار خودرو

به گفته او بخشی از طرح ساماندهی خودرو به خودروهای زیر 45 میلیون تومان اشاره دارد، درصورتیکه نرخ این خودروها باید به سال 96 بازگردد در این صورت رقابت هم دوباره ایجاد خواهد شد. مقدسی معتقد است که نابسامانی کنونی در بازار خودرو پذیرفتنی نیست و دستگاه‌های مسئول باید بر این بی‌سامانی نظارت و به آن رسیدگی کنند، همچنین خودروسازها باید به مصرف کننده احترام بگذارند و نباید به سمتی بروند که به جای مشکل جامعه در پی حل مشکل خودشان باشند:

«هنوز نتوانسته‌ایم در حوزه خودرو، نظر متقاضیان و مشتریان را جلب کنیم و دولت با افزایش بی‌منطق تعرفه نرخ خودرو نتوانسته است اقدام موثری انجام دهد. حتی در مورد خودروهای هیبریدی که در دیگر کشورها مشمول مشوق می‌شود هنوز زیرساختی فراهم نکرده‌ایم.»

مجلسیان در حالی این طرح را مطرح کرده‌اند که پیش ازین با قوانینی نظیر کاهش سن معافیت خودروهای صفر کیلومتر برای دریافت معاینه‌فنی از 5 سال به دو سال مخالفت کردند و با لابی خودروسازان 5 سال را به 4 سال کاهش دادند. درحالیکه این قانون تاثیر مستقیم بر کاهش آلودگی کلان شهرها داشت. همچنین طرح حسابرسی از خودروسازان مورد حساس دیگری بود که مجلسیان در برابر آن سکوت اختیار کردند.

از طرف دیگر می‌توان گفت که با توجه به افزایش هزینه‌های نیروهای انسانی، تورم عمومی موجود در کشور و افزایش نرخ ارز طی چند ماه اخیر، بازگشت قیمت‌های فعلی به قیمت‌های سال 96؛ آرزویی محال و ضربه‌ای اقتصادی به صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی به حساب می‌آید. از این رو بعید است که تلاش فرضی مجلس نشینان در دنیای واقعی نمود عملی پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • ?️
    ?️ | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

    سهم بعضی نهادها از فروش خودرو را حذف کنید.

  • بهنام
    بهنام | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

    آخه دلار سال ۹۶ بوده ۳۸۰۰ الان به گفته‌ی خودشونم که بخایم بگیریم و کاری به نرخ بازار که حدود ۷هزار تمن هست نداشته باشیم،شده ۴۲۰۰ یعنی ۳۰ درصد رفته بالا بعد اینا رو چه منطقی میگن برگرده به قیمت ۹۶؟! ما کیو باید ببینیم که این حضراتِ فوق متفکر نمایندمون نباشن؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی