ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ های قدیمی نقص اسپکتر
تکنولوژی

انویدیا و AMD شاهد رقیب جدیدی در زمینه گرافیک خواهند بود: اینتل

سال پیش بود که اینتل «راجا کُدوری» مدیر بخش توسعه رادئونِ AMD را به استخدام خود در آورد و به نظر می رسید تنها گذر زمان است که مشخص می کند اینتل در چه موعدی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

سال پیش بود که اینتل «راجا کُدوری» مدیر بخش توسعه رادئونِ AMD را به استخدام خود در آورد و به نظر می رسید تنها گذر زمان است که مشخص می کند اینتل در چه موعدی کارت گرافیک رده بالای خود را روانه بازار می کند. اکنون در توییتی کوتاه  اعلام شده که پردازشگر گرافیکی مستقل این کمپانی در سال 2020 از راه خواهد رسید:

«اینتل برای عرضه اولین پردازشگر گرافیکی مستقل (نمونه ای غیر یکپارچه با پردازنده مشابه گرافیک های فعلی) برنامه ریزی کرده است»

در نشستی که  در هفته گذشته و با حضور تحلیلگران برگزار شده بود، «ناوین شِنوی» مدیر اجرایی اینتل اشاره کرده بود که در پی ارائه سرورها و کلاینت ها (به عبارتی گرافیک های گیمینگ و حرفه ای) هستند. با این حال مشخص نشده اینتل کدام بازارها را برای شروع عرضه چنین محصولاتی هدف گرفته است ولی به نظر می رسد هر دو کمپانی تولید کننده چیپ های گرافیک انویدیا و AMD باید به این موضوع به عنوان یک اخطار بنگرند.

اینتل یا AMD

«رایان شراوت» تحلیلگر اشاره کرده که حتی اگر در 2020 اینتل این فناوری را عرضه کند، به طرز شگفت آوری زمان سریعی (برای توسعه و عرضه) این فناوری خواهد بود.

در حالی که کارت های گرافیک یکپارچه اینتل در سال های اخیر پیشرفت پیوسته ای را شاهد بوده اند ولی همچنان نمی توان روی کاراییِ مشابه شان با کارت های گرافیک مستقل حساب باز کرد. به همین دلیل از ماه ها قبل اینتل به دنبال همکاری با AMD رفت و در دی ماه 96 نخستین چیپ های Core i5 و Core i7 که از گرفیک های رادئون بهره می برند، را معرفی کرد؛ چیپ هایی که وعده کارایی گیمینگ مطلوب در دستگاه های باریک و سبک را می دهند.

علی رغم اینکه این همکاری اینتل و AMD در ابتدا عجیب به نظر می رسید ولی می توان آن را راه حلی موقت برای اینتل تا پیش از روینمایی از گرافیک های ویژه خود در نظر گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aqamorisny
    aqamorisny | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

    امیدوارم شاهد پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه با پردازنده مرکزی باشیم که هم مشکلات پردازنده‌های گرافیکی مستقلو نداشته باشن هم قوی باشن

مطالب پیشنهادی