ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل قابلیت ذخیره باتری را در Wear OS بکار نخواهد برد

به تازگی گوگل متوجه شده که ساعت‌های هوشمند در وضعیت نابسامانی به سر می‌برند و سعی دارد سیستم عامل خود یعنی Wear OS را ارتقا دهد تا کاربران بیشتری را به سمت این پوشیدنی ها بکشاند. یکی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

به تازگی گوگل متوجه شده که ساعت‌های هوشمند در وضعیت نابسامانی به سر می‌برند و سعی دارد سیستم عامل خود یعنی Wear OS را ارتقا دهد تا کاربران بیشتری را به سمت این پوشیدنی ها بکشاند. یکی از این مشکلات، عمر باتری پایین این گجت‌هاست که کاربران را کلافه کرده است. ساکنین مانتین ویو پیش از اعلام کرده بودند که قابلیت ویژه ای برای ذخیره باتری درنظر گرفته‌اند اما بروز مشکلاتی در صورت استفاده از این ویژگی موجب شده که این کمپانی، درباره‌ی بکار بستن آن در Wear OS تجدیدنظر کند.

یک ماه پیش گوگل در جریان کنفرانس سالانه‌ی توسعه دهندگان خود اعلام نمود که قصد دارد مشکلات عمر باتری گجت ها را در سیستم عامل جدیدش یعنی Android P حل کند. در همین حین کوالکام نیز یک چیپست جدید برای ساعت‌های هوشمند عرضه کرده تا به این مسئله کمک کند. علاوه بر این ساکنین مانتین ویو تلاش کردند که فعالیت‌های پس زمینه‌ی اپلیکیشن‌ها را محدود کنند تا به هدفشان یعنی ذخیره باتری دست یابند. با این حال بعد از بررسی تغییرات ایجاد شده در نسخه بتای این سیستم عامل، کمپانی یاد شده تصمیم گرفت که از این ویژگی بهره نبرده و تنظیمات را به همان حالت قبلی بازگرداند.

اندروید پی به شکلی طراحی شده که با استفاده از یک سیستم منحصر به فرد به نام App Standby Buckets سعی می‌کند برنامه‌هایی که کمترین زمان استفاده‌ی کاربر را به خود اختصاص می‌دهند را شناخته و فعالیت پس زمینه‌ی آن‌ها را محدود کند تا بدین شکل، مصرف باتری را پایین آورد.

این ویژگی در Wear OS به خوبی جواب نداده چرا که با استفاده از این ویژگی، هشدار‌ها و پردازش‌ اپلیکیشن‌های پس زمینه به طور کلی بلاک خواهند شد. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته فعلاً این ویژگی را در Wear OS تعبیه نکند تا این قابلیت را برای استفاده در ساعت‌ها هوشمند تغییر داده و پس از حل مشکلاتش، این سیستم منحصر به فرد را به پوشیدنی‌ها اضافه کند.

 

تماشا کنید: دستیار دیجیتالی گوگل برای شما رستوران رزرو می‌کند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی