ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آفیس
تکنولوژی

مایکروسافت طراحی Fluent Design را به نرم‌افزارهای آفیس می‌آورد

مایکروسافت تصمیم گرفته که زبان طراحی جدید خود موسوم به Fluent Design را بعد از ویندوز، به مجموعه اپلیکیشن‌های آفیس هم بیاورد. در همین راستا ورد، اکسل، پاورپوینت و آتلوک به نوار ابزار جدیدی مجهز ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

مایکروسافت تصمیم گرفته که زبان طراحی جدید خود موسوم به Fluent Design را بعد از ویندوز، به مجموعه اپلیکیشن‌های آفیس هم بیاورد. در همین راستا ورد، اکسل، پاورپوینت و آتلوک به نوار ابزار جدیدی مجهز می‌شوند که کار در محیط این اپلیکیشن‌ها را به شدت آسان خواهد کرد.

نوار ابزاری که از آن صحبت می‌کنیم حاوی انیمیشن‌های جدید و آیکن‌هایی است که برای دسترسی سریع به امکانات آفیس طراحی شده‌اند. با حرکت روی نوار نیز ممکن است در رنگ آن تغییراتی ایجاد شود که همین موضوع ظاهر زیبا و مدرنی به اپلیکیشن‌های آفیس می‌بخشد.

آفیس

مایکروسافت اعلام کرده که این تغییرات به غیر از نسخه‌های دسکتاپ آفیس برای نسخه‌های تحت وب این مجموعه نرم‌افزاری هم منتشر خواهد شد. اگر همین حالا به نسخه وب برنامه ورد سر بزنید، می‌توانید بعضی از این تغییرات تازه و تأثیری که روی سرعت برنامه گذاشته را مشاهده نمایید.

نوار ابزار جدید مایکروسافت ورد فضای بسیار کمی از صفحه را اشغال کرده و وقتی نشانگر ماوس را رویش می‌برید، گسترده می‌شود. هر چند اگر به هر دلیلی استفاده از آن را دوست نداشتید می‌توانید از طریق تنظیمات مجددا به نوار ابزار معمولی آفیس برگردید. ضمنا نسخه تحت وب آفیس حالا موقع نوشتن نظر آواتار افراد را هم به نمایش می‌گذارد.

آفیس

اما در کنار ورد، نسخه تحت وب آتلوک هم دستخوش تغییراتی شده که شاید مهم‌ترین آن‌ها در بخش جستجوست. جستجوگر آتلوک حالا هنگام تایپ می‌تواند نوشته‌های شما را پیش‌بینی کرده و نتایجی مثل مخاطبین، جستجوهای قبلی یا قرار ملاقات‌های پیش‌رو را برایتان به نمایش در آورد.

مایکروسافت اعلام کرده که علاوه بر تغییرات ساختاری نوار ابزار، آیکن‌ها و رنگ‌های جدید مجموعه نرم‌افزاری آفیس نیز پیش از ارائه روی مک و ویندوز در ابتدا برای نسخه‌های تحت وب ورد، اکسل و پاورپوینت منتشر می‌شوند. هنوز زمان ارائه این تغییرات برای کلیه کاربران نسخه‌های تحت وب و دسکتاپ مایکروسافت آفیس مشخص نیست، اما شک نداریم که پس از عرضه عمومی میلیون‌ها کاربر از سراسر دنیا از آن‌ها استقبال خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۲۵ خرداد ۱۳۹۷

    مگه قبلا فلوئنت نبود؟ من که تو نسخه های قبل از اون می دیدیم.

  • Masoud Z3
    Masoud Z3 | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

    جمعیت کره زمین 8 میلیارده ? نوشتین میلیارد ها نفر استقبال خواهند کرد ?

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

      اصلاح شد، ممنون.

مطالب پیشنهادی