ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Tesla's Autopilot to get 'full self-driving feature'
خودرو

ایلان ماسک: اتوپایلوت تسلا بزودی کاملا خودران می شود

یکشنبه گذشته ایلان ماسک با انتشار توئیتی اعلام کرد که سیستم اتوپایلوت تسلا بزودی توانایی هدایت کاملا خودران را پیدا خواهد کرد. این اتفاق از طریق ارایه یک اپدیت نرم افزاری در ماه آگوست (مرداد) ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

یکشنبه گذشته ایلان ماسک با انتشار توئیتی اعلام کرد که سیستم اتوپایلوت تسلا بزودی توانایی هدایت کاملا خودران را پیدا خواهد کرد. این اتفاق از طریق ارایه یک اپدیت نرم افزاری در ماه آگوست (مرداد) فراهم خواهد شد. نکته جالب توجه اینکه پس از این توئیت ارزش سهام تسلا 5 درصد رشد کرد.

سیستم اتوپایلوت تسلا که می توان آن را یک کروز کنترل پیشرفته نامید، قادر است برخی از فرایندهای رانندگی را کنترل نموده و در شرایط اضطراری با اخطار به راننده، وی را در جریان خطرات بالقوه بگذارد. اگر چه تاکنون تسلا نسبت به محدودیت های این سامانه بارها به مالکین محصولات خود تذکر داده، اما وقوع چندین سانحه مرگبار در ماه های اخیر انتقادات و جنجال های رسانه ای زیادی را در پی داشته است.

در توئیتی که آقای ماسک در پاسخ به یکی از کاربران منتشر کرده، آمده:

تا به امروز، منابع اتوپایلوت بطور کامل بر روی ایمنی متمرکز شده بودند. با نسخه V9، ما قابلیت های هدایت تمام خودکار را فعال خواهیم کرد.

هنوز درباره جزئیات این بروزآوری نرم افزاری اطلاعاتی در اختیار رسانه ها قرار نگرفته و مشخص نیست که آیا واقعا محصولات تسلا نسبت به نظارت راننده بی نیاز می شوند یا خیر.

البته با توجه به توضیحاتی که از قبل بر روی وبسایت تسلا قرار گرفته، چارچوب زمان مشخصی برای ارایه قابلیت های لازم برای هدایت کاملا خودکار تعیین نشده، چرا که قوانین در مناطق مختلف متفاوت بوده و ممکن است سیستم خودران کامل در همه نقاط قابل استفاده نباشد.

بد نیست اشاره کنیم پس از آنکه یک گزارش اولیه دولتی از نبودن دستان راننده مدل X بر روی فرمان، درست 6 ثانیه پیش از لحظه وقوع سانحه مرگبار در فروردین گذشته پرده برداشت، یک گروه حامی حقوق مشتریان جمعه گذشته شرکت تسلا را به رفع آنچه که از آن با عنوان "ایرادات" یاد نموده، ملزم کرده است.

به هر حال فارغ از بحث هایی که بر سر توانایی های اتوپایلوت جریان دارد، موفقیت تسلا تا حد زیادی به مدل 3 و تحویل به موقع آن گره خورده است. این خودروساز کالیفرنیایی تاکنون چندین بار در محقق کردن سقف تولید هفتگی به مشکل برخورده و از برنامه های خود عقب افتاده است.

در کنار تسلا، جنرال موتورز نیز سرمایه گذاری های عظیمی در بخش خودروهای برقی انجام داده و قرار است در آینده نزدیک محصولات خود را به یک سیستم هدایت خودکار پیشرفته مجهز کند.

Cadillac Super Cruise

این سیستم سوپر کروز (Super Cruise) نامگذاری شده و به رانندگان اجازه می دهد که دستان خود را به مدت طولانی از روی فرمان بردارند. البته در صورت عدم تمرکز رانندگان و دخالت نکردن به موقع، سیستم ابداعی جنرال موتورز، بطور خودکار اتومبیل را متوقف خواهد کرد.

به گفته جنرال موتورز، سوپر کروز از سال 2020 در تمامی مدل های کادیلاک به کار گرفته خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ?️
    ?️ | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

    یعنی خودروسازی ما چند دهه با آنها فاصله دارد؟

    • Mr NoBody
      Mr NoBody | ۲۵ خرداد ۱۳۹۷

      ی صده

مطالب پیشنهادی