ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Aston-Martin DBX
خودرو

استون مارتین DBX، مدلی انقلابی که به خاطر مشتریان میلیاردر چینی متولد می شود

در سال 2015 و در نمایشگاه خودروی ژنو بود که استون مارتین با رونمایی از یک کانسپت شاسی بلند همگان را انگشت به دهان گذاشت. این خودروی مفهومی که DBX نام داشت، نخستین خودروی شاسی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

در سال 2015 و در نمایشگاه خودروی ژنو بود که استون مارتین با رونمایی از یک کانسپت شاسی بلند همگان را انگشت به دهان گذاشت. این خودروی مفهومی که DBX نام داشت، نخستین خودروی شاسی بلند با برند استون مارتین به شمار می رفت؛ همچنین به جای یک موتور حجیم بنزینی، پیشرانه ای تمام برقی نیروی لازم را تامین می کرد.

dbx-geneva

اگر چه در ابتدا مشخص نبود استون مارتین چه برنامه برای DBX در سر دارد، اما اخیرا انگلستانی ها تایید کرده اند که این مفهومی برای تولید چراغ سبز دریافت کرده و نسخه نهایی آن در حوالی سال 2019 معرفی خواهد شد.

به تازگی مدیر عامل استون مارتین یعنی آقای اندی پالمر در مصاحبه ای که با یکی از نشریات خودرویی داشته، به نکات جالبی درباره این شاسی بلند کوپه اشاره کرده است.

aston-martin-dbx-concept

آقای پالمر دلیل شکل گیری این پروژه را چینی ها اعلام کرده و افزوده "شاسی بلند DBX به خاطر بازار در حال رشد چین متولد شده است. اگر بازار چین نبود، آیا استون مارتین به فکر ارایه یک مدل شاسی بلند می افتاد؟ احتمالا خیر."

این گفته های مدیر عامل استون مارتین چندان جای تعجبی ندارد، چرا که چین نه تنها بزرگ ترین بازار خودرویی جهان است، بلکه بزرگ ترین مارکت برای کالاهای لوکس و تجملی نیز به شمار می رود.

aston-martin-dbx-concept- (3)

با توجه به شتابی که چین در بخش های مختلف از جمله اقتصاد گرفته، برندهای لوکس توجه ویژه ای به بازار این کشور داشته و برای کسب سود بیشتر بر روی توسعه مدل هایی باب میل چشم بادامی ها تمرکز کرده اند.

بد نیست اشاره کنیم در سال گذشته آمار فروش محصولات استون مارتین در پر جمعیت ترین کشور جهان 89 درصد رشد داشت. آقای پالمر در این باره نیز گفته که "چین برای آینده ما مهم است، زیرا ما آنجا رشد خیره کننده ای داریم."

aston-martin-dbx-concept- (4)

این مساله سبب شده خودروساز انگلیسی سرمایه گذاری های هنگفتی را جهت جلب نظر مثبت مشتریان چینی انجام داده و گام هایی را در این راستا بردارد. برای مثال این شرکت اخیرا وارد همکاری با کالج طراحی و نوآوری دانشگاه تونگجی (Tongji) شانگهای شده است.

این همکاری از آن جهت شکل گرفته که استون مارتین نسبت به همخوانی محصولات خود با سلیقه چینی ها اطمینان پیدا کند. آنطور که آقای پالمر اشاره کرده، مشتریان چینی در مقایسه با مشتریان سایر بازارها، بیشتر رنگ های روشن و شاد را ترجیح می دهند.

aston-martin-dbx-concept- (5)

عرضه مدل DB11 با رنگ آبی روشن مخصوص به نام Shanghai Fashionista یکی از اقداماتی است که استون مارتین صرفا به خاطر ذائقه مشتریان چینی انجام داده است.

aston-martin-db11

آقای پالمر در پایان مصاحبه خود موفقیت بنتلی بنتایگا در چین را یک دلیل محکم برای تولید DBX دانسته است. انتظار می رود نسخه نهایی این خودرو در نمایشگاه ژنو 2019 به جهانیان – به ویژه چینی ها – معرفی شود.

ناگفته نماند طبق گزارش اخیر فوربس، وضعیت اقتصادی در چین به حدی مطلوب است که هر هفته چند میلیاردر به جمع ثروتمندان این کشور اضافه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی