ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

کنسول‌ها را فراموش کنید؛ بهترین بازی‌های موبایل برای تابستان [قسمت دوم]

معمولا وقتی سه ماهه تابستان فرا می‌رسد، یکی از سوالاتی که همیشه از خودمان می‌پرسیم این است که «چه کار کنیم؟» و برای کسانی که در برنامه‌های تابستانه خود سرگرمی را هم جا نگذاشته‌اند یک ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

معمولا وقتی سه ماهه تابستان فرا می‌رسد، یکی از سوالاتی که همیشه از خودمان می‌پرسیم این است که «چه کار کنیم؟» و برای کسانی که در برنامه‌های تابستانه خود سرگرمی را هم جا نگذاشته‌اند یک پیشنهاد متفاوت داریم: بازی انلاین موبایل. اگر سال‌ها پیش برای غرق شدن در دنیای بازی‌های ویدیویی به کامپیوتر شخصی یا کنسول نیاز داشتیم، حالا دیگر با گوشی هم می‌توانیم طعم این سرگرمی را بچشیم.

به‌خصوص این روزها که سازندگان با عرضه پورت‌های مختلف بازی‌های معروف روی تلفن‌های هوشمند، هم توانسته‌اند تا حدودی گیمرهای حرفه‌ای‌تر را نیز به سمت این دیوایس‌های دستی بکشانند و هم خلاء‌هایی که قبلا به خاطر کمبود عناوین بعضی سبک‌ها وجود داشته را تا حدودی پر کنند.

تابستان معمولا از آن فصل‌هایی است که بازی بزرگ و معروفی عرضه نمی‌شود اما حداقل برای تلفن‌های هوشمند، گرم‌ترین سه ماهه 97 تفاوت‌هایی با گذشته دارد. در این مدت نسخه اندروید فورتنایت به انتشار می‌رسد، گیم‌لافت بعد از انتظارات فراوان آسفالت 9 را به عرضه جهانی می‌رساند و اگر هم کمی ارفاق کنیم ARK Survival Evolved را نیز می‌توانیم به جمع بازی‌های تابستانه بیافزاییم.

تازه این‌ها عناوین تایید شده‌اند. ممکن است سوپرسل در اقدامی غافل‌گیرکننده بالاخره Brawl Stars را به اندروید بیاورد یا بقیه سازندگان ناشناخته بازی‌های خوبی را به انتشار برسانند. اما به رسم دو سال قبل، امسال نیز تصمیم گرفتیم در سه مقاله به معرفی بهترین بازی‌های موبایل برای تابستان بپردازیم.

این بار از بازی‌هایی که در مقالات مشابه سال‌های پیش معرفی کرده بودیم، فاکتور گرفتیم و به همین خاطر نام‌های بزرگی همانند Guns of Boom را نمی‌بینید. بنابراین اگر خواستید با بازی‌های برگزیده سال‌های گذشته آشنا شوید، می‌توانید سری مقاله‌های مشابه سال 95 و سال 96 را مطالعه کنید. اما شما چه عناوینی برای تابستان می‌شناسید؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

Ark Survival Evolved

نسخه موبایل ARK Survival Evolved

ببینید کی اینجاست؛ داغ‌ترین بازی لیست امروز همین Ark Survival Evolved است که بالاخره چند ساعت پیش به عرضه جهانی رسید و حالا بازیکن‌های هر دو سیستم عامل iOS و اندروید می‌توانند به تجربه این عنوان بنشینند. فقط به یاد داشته باشید که بازی تنها با اندروید 7 به بالا سازگار است. با توجه به اینکه iOS 9 قابلیت اجرای بازی را دارد، این مسئله کمی عجیب به نظر می‌رسد.

همانگونه که در بررسی نسخه اولیه بازی گفتیم، آرک موبایل همان عنوانی است که سال‌ها انتظارش را روی دیوایس‌های دستی می‌کشیدیم؛ یک محیط بزرگ برای جستجو، قابلیت انجام فعالیت‌های گوناگون و جانورانی که هم تهدید هستند و هم می‌توانید از آن‌ها برای زندگی در دنیای وحشی آرک کمک بگیرید.

بازی انلاین ARK Survival Evolved یک اکشن ماجراجویی با المان‌های سبک «بقا» (Survival) است که طی آن بازیکن در محیطی مملو از دایناسور و موجودات مختلف رها می‌شود و او باید بدون هیچگونه تجهیزاتی خودش را با شرایط وفق بدهد. ابتدای بازی شاید چیزی نداشته باشید ولی رفته رفته با برداشتن سنگ‌ها، میوه‌ها و خورد کردن درختان به آیتم‌های جدید و تکنولوژی‌های قدرتمندتری می‌رسید.

ARK: Survival Evolved

ARK: Survival Evolved

سازنده: Wildcard قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1700 مگابایت زبان:

خط آتش

خط آتش

بین بازی‌های ایرانی چی دانلود کنیم؟ کوییز آو کینگز را سال گذشته گفتیم، بنابراین این دفعه به سراغ گزینه‌های جدیدتر می‌رویم؛ خط آتش که در بین «بهترین بازی‌های موبایل ایرانی سال 96 به انتخاب دیجیاتو» رتبه سوم را به دست آورد، در نگاه اول شاید کلونی از کلش رویال به‌ نظر برسد اما همینکه بیشتر ادامه می‌دهید متوجه می‌شوید که سازنده خیلی خوب توانسته راه عنوانش را جدا کند.

در بازی زمین مسابقه به دو بخش تقسیم شده و بازیکن‌ها با کارت‌هایی که در میدان نبرد می‌گذارند به حریف حمله می‌کنند. اگر تعداد معینی سرباز یا وسیله نظامی از مرز زمین رقیب عبور کند، برنده میدان خواهید شد. اهمیت بالای استراتژی، گرافیک همیشه خوب بازی‌های پارسیس گیمز و گیم‌پلی جذاب همگی بازی انلاین خط آتش را به یک گزینه خوب برای تجربه در روزهای تابستان تبدیل کرده‌اند.

خط آتش

خط آتش

سازنده: پارسیس گیمز قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 32.2 مگابایت زبان:

Standoff 2 و CrossFire: Legends

بهترین بازی های موبایل

معمولا وقتی حرف از سبک شوتر اول شخص به میان می‌آید، اولین پیشنهادی که به ذهنم می‌رسد Guns of Boom است. هنوز هم نظرم تغییری نکرده اما برای کسانی که به دنبال بازی‌هایی با گرافیک و گیم‌پلی نسبتا واقع‌گرایانه‌تر هستند، دو بازی سرگرم‌کننده دیگر نیز وجود دارد: Standoff 2 و CrossFire: Legends.

اگر به دنبال عنوانی شبیه به کانتر روی موبایل هستید، بین کلون‌های این بازی در تلفن‌های هوشمند، یکی از بهترین گزینه‌ها بازی انلاین Standoff 2 است. بازی در کنار داشتن حالت «خنثی کردن بمب» (Defuse the Bomb) هم شبیه‌ترین رابط کاربری به کانتر را دارد، هم نقشه‌هایش یادآور این بازی معروف هستند و هم شوتینگ رنگ و بوی اثر کمپانی «والو» (Valve) را می‌دهد.

بازی انلاین CrossFire Legends

CrossFire: Legends نیز که توسط تنسنت، ناشر پابجی و Arena of Valor، منتشر شده بی شباهت به کانتر نیست. این مسئله هم به کمبود حالت‌های فعلی گیم‌پلی باز می‌گردد و با توجه به پشتیبانی همیشه خوب تنسنت از بازی‌هایش می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در آینده‌ای نزدیک این بازی انلاین مسیرش را کاملا از کانتر جدا کند.

Legends دو حالت ‌گیم‌پلی مختلف دارد. یکی بتل رویال که در آن همانند پابجی بازیکن‌ها در محیطی بزرگ رها می‌شوند و در نهایت کسی که زنده بماند برنده خواهد شد. اما بخش دوم که سرگرم‌کننده‌تر است، «بازیکن در برابر بازیکن (PVP)» نام داشته و در این قسمت بازیکن‌ها طی دو حالت گیم‌پلی Team Deathmatch و Demolition با یکدیگر می‌جنگند.

 Standoff 2

Standoff 2

سازنده: Axlebolt قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 657.5 / 285.7 مگابایت زبان:
CrossFire: Legends

CrossFire: Legends

سازنده: Tencent Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 814 / 675 مگابایت زبان:

Asphalt 9: Legends

Asphalt 9

آسفالت 9 اگرچه هنوز به عرضه جهانی نرسیده ولی هنوز ترفندهای برای تجربه بازی وجود دارد. بنابراین چه بهتر که تابستان امسال را با یکی از گرافیکی‌ترین عناوین موبایل بگذرانیم. آسفالت 9 همان ویژگی‌های عناوین قبلی را حفظ کرده و با افزودن المان‌های آرکید بیشتر، سعی نموده تجربه‌ای سینمایی‌تر از همیشه ارائه دهد. تجربه‌ای که تاکنون با هیچ بازی ریسینگ موبایل دیگری ندیده‌ایم.

البته این بازی انلاین هنوز مشکلات خودش را دارد، مسیرها کوتاه هستند و سیستم پرداخت درون برنامه بد همیشگی گیم‌لافت راهش را به آسفالت 9 هم پیدا کرده است. با این وجود آسفالت 9 از آن دسته عناوینی است که ویژگی‌های مثبت‌شان به راحتی به نقاط ضعف غلبه می‌کنند. اگر هم به دنبال عناوین ماشین‌سواری متفاوتی بودید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «بهترین عناوین ریسینگ موبایل» را بخوانید:

Asphalt 9: Legends

Asphalt 9: Legends

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1500 / 1300 مگابایت زبان:

Score Match و Football Strike

بازی های انلاین

نیم ساعت پیش افتتاحیه جام جهانی برگزار شد و هفته گذشته مناسب‌ترین عنوان گوشی برای این روزهای فوتبالی پر تب و تاب را معرفی کردیم: فیفا موبایل. اما اگر می‌خواهید تابستان امسال را با عناوینی متفاوت از فوتبال‌های تکراری سر کنید، Score Match و Football Strike با گیم‌پلی خلاقانه‌شان تا مدت‌ها سرگرم‌تان می‌کنند.

Score Match به نوعی نسخه چند نفره عنوان معروف Score! Hero به حساب می‌آید. در این بازی انلاین هر مسابقه دو دقیقه مفید داشته و اگر نقش تیم حمله را دارید با پاسکاری گل می‌زنید و در صورتی که تیم مدافع هستید با تکل های به موقع توپ را به دست می‌آورید. برای انجام حرکات مختلف نیز باید از ژسچرها کمک بگیرید. همانند چیزی که در Score! Hero دیدیم.

بازی انلاین

اما چیزی که فوتبال استریک (Football Strike) را از بقیه بازی های فوتبالی مشابه متمایز می کند، تمرکز روی قسمتی از فوتبال است. در اینجا جای آنکه زمین مسابقه به دو بخش تقسیم شود و فوتبال را همانند همیشه تجربه کنید، باید با ضربات ایستگاهی به حریف گل بزنید.

فوتبال استرایک دو مود مختلف دارد. در بخش شوتینگ ریس (Shooting Race)، دو بازیکن کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و همزمان به سمت سیبل ها ضربه می‌زنند. در نهایت کسی که در مدت زمان محدودی بیشترین سیبل را هدف قرار بدهد و آن‌ها را بشکند، برنده خواهد شد. در بخش ضربات آزاد یا همان Free Kicks نیز یکی در نقش بازیکن شوت زده و دیگری به عنوان دروازه‌بان باید واکنش نشان دهد.

Football Strike - Multiplayer Soccer

Football Strike - Multiplayer Soccer

سازنده: Miniclip.com قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 160 / 42 مگابایت زبان:
Score! Match

Score! Match

سازنده: First Touch Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 148 / 88 مگابایت زبان:

Mobile Legends

احتمالا بازی‌های موبا (MOBA) موبایل را با وین‌گلوری و Arena of Valor بشناسید اما در گوگل‌پلی، Mobile Legends با بیش از 50 میلیون دانلود محبوب‌ترین عنوان این سبک است. موبایل لجندز از همان قواعد کلی موبا پیروی می‌کند؛ در بازی قهرمان خود را انتخاب می‌کنید و هر تیمی که منطقه رقیب را نابود کند، برنده خواهد شد.

از عناوین معروف سبک موبا کامپیوتر می‌توان به Dota 2 و League of Legends اشاره کرد

در این میان نیز می‌توانید قدرت شخصیت خود را افزایش دهید. بازی انلاین موبایل لجندز از خیلی جهات شبیه به Arena of Valor بوده و سعی کرده با کاهش پیچیدگی‌ها تجربه‌ای ساده‌تر از سبک موبا ارائه دهد.

Mobile Legends

Mobile Legends

سازنده: Moonton قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 223.7 / 91 مگابایت زبان:

SkidStorm

در SkidStorm مهمترین وظیفه بازیکن، دریفت کردن است. ماشین مسابقه خودش حرکت می‌کند و تنها کاری که باید انجام دهید، نگه داشتن انگشت روی صفحه لمسی برای لیز خوردن اتومبیل خواهد بود. اما نقش دریفت کردن چیست؟ دریفت رابطه مستقیمی با افزایش مقدار نیتروژن دارد. هر چه قدر بیشتر اتومبیل را سر دهید، نوار نیتروژن پر تر شده و در نتیجه می توانید زودتر رقبا را پشت سر بگذارید. اگر عنوان اتومبیل‌رانی ساده‌ای با المان‌های سرگرم‌کننده می‌خواهید، بازی انلاین SkidStorm همان چیزی است که به دنبال هستید.

SkidStorm—Multiplayer

SkidStorm—Multiplayer

سازنده: Cheetah Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 229 / 50 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • MR.X
    MR.X | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

    سلام
    تو اکثر سایت ها چک کردم برای بازی Mobile Legends به نرم افزار تغییر آی پی نیاز هست ولی برای Arena of Valor فکر نکنم نیازی باشه .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی