ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحلیلگران از کاهش سود سامسونگ به خاطر فروش کمتر گلکسی اس 9 می گویند

به لطف موفقیت در حوزه نیمه هادی، سامسونگ طی گزارش های مالی یک سال و نیم اخیر خود، خبر از افزایش درآمد و سود داده است. با این حال اگر پیش بینی های تازه تحلیلگران ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

به لطف موفقیت در حوزه نیمه هادی، سامسونگ طی گزارش های مالی یک سال و نیم اخیر خود، خبر از افزایش درآمد و سود داده است. با این حال اگر پیش بینی های تازه تحلیلگران صحت داشته باشند، سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2018 شاهد کاهشی در سود خود خواهد بود که ظاهراً این موضوع ارتباطی مستقیم با کاهش فروش اسمارت فون ها دارد.

به گفته تحلیلگران، سامسونگ در سه ماهه دوم 2018 به سودی 13.64 میلیارد دلاری دست خواهد یافت که 6 درصد از سه ماهه پیشین کمتر است. در این بین، مجموع درآمد هم با کاهشی 5 درصدی به 53.4 میلیارد دلار خواهد رسید. گفته می شود یکی از دلایل اصلی این کاهش درآمد، فروش کمتر گلکسی اس 9 نسبت به خانواده گلکسی اس 8 است. در واقع علی رغم موفقیتی که طی ماه های ابتدایی عرضه حاصل شد، تحلیلگران حالا عقیده دارند که فروش خانواده گلکسی اس 9 از 30 میلیون دستگاه فراتر نخواهد رفت؛ رقمی که از زمان عرضه گلکسی اس 3 در سال 2012 بی سابقه بوده است.

گلکسی اس 9

با توجه به محبوبیت ابتدایی پرچمداران سامسونگ، شنیدن چنین پیش بینی هایی شاید اندکی غافلگیرکننده باشد اما تحلیلگران مدعی شده اند که تقاضا برای گلکسی اس 9 با فاصله کمی از عرضه کاهش یافته و علت اصلی آن، رقابت طلبی کمپانی های چینی است. علاوه بر این، ظاهراً کاهش حاشیه سود اسمارت فون های اقتصادی هم در بروز چنین شرایطی بی تاثیر نبوده است.

البته تمام اخبار برای سامسونگ بد نیستند و همین تحلیلگران عقیده دارند که در سه ماهه سوم و چهارم 2018، کره ای ها شاهد افزایشی چشمگیر در سود خواهند بود؛ هرچند که این درآمد، لزوماً ارتباطی به واحد اسمارت فون نخواهد داشت. در عوض، یکبار دیگر پیش بینی می شود که تجارت نیمه هادی بیشترین درآمد را روانه جیب سامسونگ می کند و فروش اسمارت فون ها هم به لطف عرضه گلکسی نوت 9، افزایشی نسبی خواهد داشت.

در مجموع پیش بینی های مربوط به تجارت اسمارت فون های سامسونگ شدیداً مثبت نیستند، اما در حالی که گلکسی اس 10 بازطراحی شده و موبایل تاشو گلکسی X به ترتیب در ماه های ژانویه و فوریه 2019 از راه می رسند، سامسونگ قطعاً قادر به جبران کسری های خود در سال 2018 خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی