ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

الیزابت هولمز، موسس شرکت ترانوس به اتهام شیادی دادگاهی می شود

دادستان های فدرال آمریکا اخیراً الیزابت هولمز، موسس ترانوس و رامش بالوانی، مدیر عملیات های این کمپانی را به خاطر کلاه برداری از مشتریان و سرمایه گذاران به دادگاه احضار کرده اند و اعمال آنها ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

دادستان های فدرال آمریکا اخیراً الیزابت هولمز، موسس ترانوس و رامش بالوانی، مدیر عملیات های این کمپانی را به خاطر کلاه برداری از مشتریان و سرمایه گذاران به دادگاه احضار کرده اند و اعمال آنها را «توطئه ای سازمانی» خوانده اند که «سلامت و جان را به خاطر انداخته است».

الیزابت هولمز هم اکنون از سمت خود به عنوان مدیرعامل ترانوس کناره گرفته است؛ شرکتی فعال در زمینه تست خون که زمانی ارزش بازاری معادل 9 میلیارد دلار داشت و از محبوبیت زیادی در سیلیکون ولی برخوردار بود. در سال 2015 بود که شرایط برای ترانوس وخیم شد، زمانی که نشریه وال استریت ژورنال در مجموعه مقاله ای جنجال برانگیز فاش کرد که تکنولوژی تست خون این کمپانی حقیقت ندارد.

در پی از این افشاگری، ترانوس مجبور به ابطال یا تصحیح نزدیک به یک میلیون تست خون شد و از آن زمان، به مثالی برای خطرات هایپ بیش از حد در سیلیکون ولی تبدیل شده است. در این بین، الیزابت هولمز که روزی خود را یک میلیاردر می دید، حالا آه در بساط ندارد.

هولمز و بالوانی هم اکنون با دو اتهام تلاش برای کلاه برداری و 9 اتهام کلاه برداری مواجه هستند. این اتهامات می تواند به 20 سال محکومیت در زندان و نیز پرداخت غرامت 250 هزار دلاری به ازای هر کلاه برداری منجر شود.در حال حاضر سرنوشت ترانوس دقیقاً مشخص نیست اما هولمز 34 ساله در سمت رییس هیئت مدیره باقی می ماند و دیوید تیلور، مشاور پیشین کمپانی نیز مدیر عاملی آن را عهده دار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mr NoBody
    Mr NoBody | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

    خواهر شرلوکه؟?

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

    ايده شون در حد ايده هايي بود كه از آينده ميان،

    ولي نه تنها خودشون به جايي نرسيدن

    تا سالها موجب شدن كه اگر كسي با دانش و تكنولوژي واقعي همچين ادعايي رو بكنه ، مورد بي مهري واقع بشه... كه اين خيلي سهمگينه...

مطالب پیشنهادی