ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همکاری تیم تبلیغاتی ترامپ کارمندان سابق کمبریج آنالیتیکا
تکنولوژی

استخدام کارمندان سابق کمبریج آنالیتیکا؛ تلاش دوباره ترامپ برای دستکاری افکار عمومی در انتخابات؟

شایعات حکایت از آن دارند که کمپانی تحلیل داده های «Data Propria» با مدیریت یکی از کارمندان سابق موسسه کمبریج آنالیتیکا مشغول همکاری با تیم تبلیغاتی دونالد ترامپ برای تاثیر گذاری بر انتخابات ۲۰۲۰ است. ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

شایعات حکایت از آن دارند که کمپانی تحلیل داده های «Data Propria» با مدیریت یکی از کارمندان سابق موسسه کمبریج آنالیتیکا مشغول همکاری با تیم تبلیغاتی دونالد ترامپ برای تاثیر گذاری بر انتخابات ۲۰۲۰ است.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتت پرس، کمپانی Data Propria پروژه ای تحلیلی را آغاز کرده که از برخی جنبه ها شباهت هایی با کمپین کمبریج آنالیتیکا دارد. همان برنامه ای که به عقیده برخی کارشناسان نقشی تعیین کننده در انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶ داشت.

موسس کمپانی مورد بحث «مت کزوفسکی» است که تا چند ماه پیش سمت مدیر محصولات را در کمبریج آنالیتیکا بر عهده داشت. به جز مت سه نفر دیگر از کارمندان سابق او نیز در کمپانی تازه تاسیسش استخدام شده اند.

هدف از تاسیس Data Propria تحلیل علمی فعالیت های کاربران و رفتارشناسی آن ها در فضای وب جهت ارائه مشاوره به کمپانی های تبلیغاتی اعلام شده است. البته به خوبی می دانیم که این داده ها در چه موقعیت های دیگری نیز به کار خواهند آمد.

کزوفسکی گرچه هنوز همکاری مستقیم شرکتش با تیم تبلیغاتی ترامپ را تایید نکرده، اما اعتراف کرد که تیم او یک همکاری محدود با کمپین جمهوری خواهان برای انتخابات میان دوره ای مجلس سنا خواهد داشت.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که کمپانی مذکور چگونه می خواهد فعالیت های خود را در مسیر قانونی نگه دارد، به خصوص که به نظر می رسد آنها در حال طی کردن مسیری مشابه با جد خود، کمبریج آنالیتیکا هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali-g
    ali-g | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

    فکر نمیکنم احتیاجی به دستکاری افکار عمومی داشته باشه . هر کاری وعده داده بود انجام داد. بیکاری امریکا رو اورد زیر ۴ درصد و شرکتا رو مجبور کرد برای اشتغال تو امریکا کارخونه بزنن .
    مطمانم بار دوم دو برابر رای میاره

    • ?️
      ?️ | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

      جوجه را آخر پاییز می شمارند!

  • محمدی
    محمدی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

    ی انتقاد کنم از یارو خوشتون نمیاد دلیل نمیشه هر چی عکس که مضحک نشونش می ده بزارید برای پست

مطالب پیشنهادی