ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 2018
تکنولوژی

پتنت های تازه اپل به آیفون های حساس به فشار و مقاوم در برابر سقوط اشاره دارند

اپل به تازگی حقوق مربوط به چند پتنت تازه را دریافت کرده که برخی از تکنولوژی های مد نظر اهالی کوپرتینو برای آیفون های آتی را شرح می دهند. در میان این پتنت ها، قابلیت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

اپل به تازگی حقوق مربوط به چند پتنت تازه را دریافت کرده که برخی از تکنولوژی های مد نظر اهالی کوپرتینو برای آیفون های آتی را شرح می دهند. در میان این پتنت ها، قابلیت فریم حساس به فشار -شبیه به آنچه گوگل پیکسل 2 و HTC U12+ ارائه کرده اند- به چشم می خورد و قابلیتی دیگر نیز مقاومت دستگاه در برابر سقوط و برخورد با زمین را افزایش می دهد. بیایید نگاهی به این پتنت های تازه بندازیم.

پیش از هر چیز به نظر می رسد اپل مشغول کار روی قابلیتی شبیه به Edge Sense است. در یکی از پتنت ها، دیوایسی توصیف می شود که به یک «نقطه تمرکز» تجهیز شده است. هنگامی که شاسی دستگاه فشار داده شود، این نقطه تمرکز تغییر شکل داده و سنسورهایی داخلی را فعال می کند. هنوز مشخص نیست که اپل می خواهد از این قابلیت برای فعال سازی سیری استفاده کند یا ویژگی ای دیگر.

پتنت اپل

اپل هیچوقت از تلاش برای بهبود فلاش های LED موجود در دیوایس های آیفون دست نکشیده است. فلاش True Tone که از زمان عرضه آیفون 5 اس در دیوایس های اپل به چشم خورده، از یک فلاش سفید و یک فلاش کهربایی برای ارائه نوری بالانس بهره می برد. آیفون 7 نسبت به مدل های قبلی دچار بهبود شد و تعداد LED ها به 4 عدد رسید تا تصویربرداری با فلاشی درخشان تر میسر گردد. حالا به نظر می رسد که اپل به دنبال راهکاری پیشرفته تر است.

در پتنت دوم اپل به سیستم فلاش چهار گانه ای شبیه به آیفون 7 اشاره می شود، اما هر ماژول با نوعی ماده پوشانده شده که نور را به شکل متفاوتی پخش می کند. بعد از این می توان به صورت نرم افزاری میزان روشنایی هر LED را انتخاب کرد تا بهترین بالانس نوری حاصل شود.

در پتنتی دیگر، اپل به راهکاری جالب برای جهت یابی در فضای سرپوشیده اشاره کرده است. مجموعه ای از نودهای وایرلس را می توان در جایی مثل یک فروشگاه نصب کرد. سپس هنگامی که دستگاه کاربر در برد این نودها قرار می گیرد، قادر به پینگ جداگانه هر یک و تعیین محل دقیق کاربر در فروشگاه خواهد بود. پس از این می توان فرضاً به کمک یک اپلیکیشن مخصوص یا ورژن ارتقایافته اپل مپس، محل دقیق آن چیزی که به دنبالش می گردید را یافت.

در نهایت نیز نوبت به پتنتی می رسد که تکنولوژی آن از موبایل و تبلت شما در برابر سقوط محافظت می کند. اپل پیش از این هم پتنتی در همین زمینه به ثبت رسانده بود؛ قطعه ای در بدنه دستگاه که با اسپری کردن گاز و چرخاندن آیفون در میانه زمین و هوا، از شدت سقوط می کاست.

پتنت اخیر اما همه چیز را به مرحله بعدی می برد. در این پتنت، یک پردازنده مخصوص به تخمین هندسه برخورد خواهد پرداخت. اگر این پردازنده، فشاری زیاد را پیرامون قطعه ای حساس تشخیص دهد، یک قطعه را در درون دستگاه جا به جا می کند تا هندسه برخورد تغییر کند و فشار به قطعه ای دیگر وارد شود. در حال حاضر باید فرض را بر این گذاشت که تمام این فرآیند در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می شود و ضمناً بعید به نظر می رسد که به این زودی ها شاهد بهره گیری از آن در آیفون ها یا آیپدهای اپل باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • یه بنده خدا
    یه بنده خدا | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

    مگه میشه؟؟؟فک کن قطعه جلوییو بندازه عقب اون یکی فدا شه.آدم تو سقوط نمیتونه دستشو بندازه جلو.مگه ترانسفورمرزه?

مطالب پیشنهادی