ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

major-flaws-revealed-by-the-iihs-passenger-side-small-overlap-front-crash-test-126284_1
خودرو

نتیجه ارزیابی های اخیر IIHS؛ جان سرنشین کناری به اندازه راننده مهم نیست [تماشا کنید]

از ژوئن 2016 بود که موسسه IIHS در اقدامی آزمایشی تصمیم گرفت ایمنی سمت سرنشین کناری خودروها را نیز ارزیابی کند. نتیجه ای که دست اندرکاران این موسسه در تست ها مشاهده کردند، بسیار جالب ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۰

از ژوئن 2016 بود که موسسه IIHS در اقدامی آزمایشی تصمیم گرفت ایمنی سمت سرنشین کناری خودروها را نیز ارزیابی کند. نتیجه ای که دست اندرکاران این موسسه در تست ها مشاهده کردند، بسیار جالب بود؛ برخی از خودروسازان اهمیت کمتری به ایمنی سمت سرنشین کناری داده و از ساختاری ضعیف تر در این بخش استفاده می کردند.

iihs-finds-out-that-certain-automakers-cheat-in-the-small-overlap-crash-test-108813_1

این مساله به معنای آن بود که در تصادفات و سوانح احتمالی، ممکن بود فرد حاضر در صندلی به اصطلاح شاگرد متحمل صدمات شدیدتری نسبت به راننده شود.

پس از محرز شدن این اتفاق ناخوشایند، IIHS از اکتبر 2017 تست برخورد از گوشه کاپوت سمت سرنشین کناری را نیز به دیگر تست های خود اضافه کرد. از آن زمان تاکنون مدل های مورد ارزیابی، اکثر امتیاز متوسط را در این تست کسب کرده اند.

ford-escape-iihs-2226-default-large

این موسسه آمریکایی اخیرا دو مدل از شاسی بلندهای معروف و پرطرفدار هموطن خود را ارزیابی کرده و به نتایج غیر منتظره ای دست یافته است. در این ارزیابی ها فورد اکسپلورر و جیپ گرند چروکی در تست برخورد از گوشه کاپوت سمت سرنشین کناری بسیار بد عمل کرده و امتیاز ضعیفی کسب کرده اند.

Passenger-side tests of midsize SUVs reveal some major flaws - IIHS News

سازه سمت شاگرد اکسپلورر به حدی ضعیف ساخته شده که در برخورد از گوشه، تا 38.1 سانتی متر از محل لولای درها به داخل کابین خم شده است. در گرند چروکی وضعیت اندکی بهتر بوده و میزان خم شدگی به 25.4 سانتی متر کاهش یافته است.

اما مساله تعجب برانگیز اینکه سر آدمک حاضر در صندلی سرنشین جلویی گرند چروکی به شدت با داشبورد برخورد کرده و به علت عمل نکردن ایربگ پرده ای و باز شدن درها، در اثر شدت ضربه برای چند لحظه از خودرو خارج می شود.

Passenger-side tests of midsize SUVs reveal some major flaws - IIHS News 2

آقای دوید زوبی (David Zuby) مدیر بخش تحقیقات IIHS در این باره گفته:

اگر چه برخی خودروها در این دسته محافظت خوبی از سرنشینان دارند، اما در مواردی هم ایربگ ها، کمربندهای ایمنی و سازه خودروها ایرادات اساسی داشته اند. در این شاسی بلندها، فرد حاضر در صندلی کنار راننده در معرض صدمات جدی به سر، ران و ساق پا قرار می گیرد.

Passenger-side tests of midsize SUVs reveal some major flaws - IIHS News 3

ناگفته نماند از میان شاسی بلندهای تست شده توسط IIHS، تویوتا Highlander ، نیسان Pathfinder و هوندا Pilot در محافظت از سرنشین کناری امتیاز "قابل قبول" را کسب کرده اند. کیا سورنتوی 2019، فولکس واگن اطلس 2018 و GMA Acadia 2018 مدل هایی هستند که در این تست موفق به دریافت امتیاز "خوب" شده اند.

2019-kia-sorento-front-quarter

نکته قابل توجه اینکه کیا سورنتوی 2019 در تمامی تست های IIHS عملکرد فوق العاده درخشانی داشته و تنها شاسی بلندی است که اخیرا توانسته بالاترین امتیاز ممکن یعنی Top Safety Pick Plus را از آن خود کند. این امر به خوبی نشان می دهد که کره ای ها با چه شتاب بالایی در حال پیشرفت هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 7.62mm
    7.62mm | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

    فورد اکسپلورر،
    افتخاری دیگر برای صنعت خودروی آمریکا!

  • Master
    Master | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

    اگه بخوان پرایدو تستش کنن باید با سرعت 5 کیلومتر در ساعت حرکتش بدن و تصادف کنه تا شااااااید سرنشین عقبش از کما بتونه بیاد بیرون?
    راننده که قبل برخورد میدونه رفتنیه

مطالب پیشنهادی