ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تصاویر مبهم تسلا مدل Y

تسلا به تازگی یک سری تصویر مبهم از کراس اوور مدل Y خود منتشر کرده است. این تصاویر سایه مانند که خبر از آمدن یک کراس اوور جدید تماما الکتریکی را به ما می دهد ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

تسلا به تازگی یک سری تصویر مبهم از کراس اوور مدل Y خود منتشر کرده است. این تصاویر سایه مانند که خبر از آمدن یک کراس اوور جدید تماما الکتریکی را به ما می دهد کاپوت شیب دار و چرخ های عظیم الجثه ای را به نمایش گذاشته است. این خودرو یک کراس اوور کامپکت است که احتمالا قیمت کمتری نسبت به برادر بزرگ‌ تر خود یعنی تسلا مدل X خواهد داشت.
تصاویر این کراس اوور برقی در کنفرانس سالانه سهام داران تسلا منتشر شده و اطلاعات بیشتری در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است. تصاویر منتشر شده این نظریه را که طراحی مدل Y مبتنی بر شاسی بلند تسلا مدل X بوده و مشخصات مشابه زیادی با آن دارد را تا حدودی تایید می کند.

مدل Y

هرچند که تصاویر سایه مانند خیلی اطلاعات زیادی در اختیار ما قرار نمی دهد اما به نظر می رسد که این خودرو عضلانی بدون آینه بغل بوده، از کاپوت شیب دار و چرخ های عظیم الجثه ای نیز برخوردار است.
چیزی که سبب توجه زیاد رسانه ها به این خودرو شده، طراحی نسبت مشابه آن با مدل X نیست.
بنابه گفته های ایلان ماسک در این خودرو از هیچ گونه چرمی استفاده نشده و حتی ممکن طراحان و مهندسان آن فرمان را نیز از این خودرو حذف کنند.
البته بسیاری معتقد اند که ایلان ماسک در این رابطه شوخی کرده و امکان نداره خودرویی بدون فرمان راهی بازار شود.
با این وجود خودروسازان بسیاری پیش از این از خودروهای خودمختار بدون فرمان رونمایی کرده اند که از جمله آن ها می توان به جنرال موتور اشاره کرد. مسلماً تا زمان رونمایی رسمی از مدل Y در این رابطه نمی توان اظهار نظر قطعی کرد.

مدل Y

ماه گذشته ایلان ماسک یک برنامه زمانی حدودی برای تسلا مدل Y معرفی کرده و عنوان کرد که احتمالا این خودرو در بازه زمانی بین اواخر سال جاری و اوایل سال آینده میلادی معرفی شده و اطلاعات بیشتری از آن در اختیار رسانه های قرار خواهد گرفت.
البته ایلان ماسک در مصاحبه دیگری نیز عنوان کرده بود که این خودرو نهایتا ظرف 24 ماه آینده به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. بدین ترتیب احتمالا کراس اوور جدید تسلا قبل از سال 2020 راهی جاده می شود. تسلا به غیر از چندین تصویر سایه مانند اطلاعت دیگری از این خودرو منتشر نکرده است.

مدل Y

کمپانی تسلا در ماه می گذشته یک ویدئو از مجموعه ی فعالیت های قبلی و برنامه های آینده خود منتشر کرد که در طی این ویدئو به یک خودروی ناشناخته نیز اشاره می شود. بسیاری معتقدند به علت شباهت المان های طراحی و حالت کلی بدنه خودروی مذکور تسلا مدل Y مورد نظر ما است. در ادامه از شما دعوت می کنیم که ویدئوی تسلا و  مدل Y را که در ثانیه 15 آن به نمایش گذاشته می شود مشاهده کنید:

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بیش از نیم میلیون نفر مبلغ هزار دلار برای تولید این خودرو سرمایه گذاری کرده اند در حالیکه هنوز حتی تولید آن هم شروع نشده است. البته تعدادی از این سرمایه گذاری های همانطور که انتظار می رفت، لغو شده است.
شنیده می شود که این خودرو در تاسیسات تسلا در شهر فریمانت ایالت کالیفرنیا تولید نخواهد شد مدیران تسلا عنوان کرده اند که تولید این کارخانه پیش از این نیز از ظرفیت آن بیشتر است و جائی برای اضافه کردن خط تولید یک خودروی جدید در آن وجود ندارد. به این ترتیب هنوز اطلاعاتی در مورد مکان تولید مدل Y در دسترس نیست.
مدل Y

ایلان ماسک پیش از این عنوان کرده بود که تلاش تسلا بر این است که چالش های به وجود آمده بر سر راه تسلا 3 را از سر راه مدل Y بردارد و این مدل را در مسیر ساده تری راهی بازار کند. تسلا برای تولید اولین سدان خود با مشکلات زیادی مواجه شد.
این مدیر ارشد توضیح داده است که با توجه به تجربه هایی که از تولید مدل 3 به دست آورده می تواند با قاطعیت عنوان کند که این کمپانی می توانست این خودرو را بسیار راحت تر تولید کند. به عقیده او مدل Y می تواند یک انقلاب صنعتی به پاکند.

بازه قیمتی که برای این خودرو حدس زده می شود چیزی بین قیمت تسلا مدل X و مدل 3 بوده و کارشناسان معتقد اند قیمت مناسب برای مدل پایه این خودرو چیزی در حدود 45 هزار دلار است.

ایلان ماسک در کنفرانس سالانه این کمپانی به سهام داران آن این وعده دارد که به احتمال زیاد تسلا از اواخر ماه ژوئن قادر خواهد بود هفته ای 5 هزار خودرو از مدل های مختلف این کمپانی را راهی جاده ها کند.
این مدیرعامل امیدوار است که تا پایان سال 2018 نسخه ای 35 هزار دلاری تسلا مدل 3 نیز راهی جاده ها شود. این خودرو دیفرانسیل عقب به یک بسته باتری کوچکتر از سایر مدل های موجود در بازار مجهز خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • سهیل
    سهیل | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

    به نظرم عکس قبلی خیلی هم برازنده این ماشینهای جذاب بود :)

  • ali00000000
    ali00000000 | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

    شیطنت تسلا

  • علی زارع
    علی زارع | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

    متن

  • علی زارع
    علی زارع | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

    متوجه هستید عکس مطلب چ مطنی و نوشته؟؟؟

    • redmi
      redmi | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

      آره این ماسک جرقه زده ?s-_y عجب مدلی برا ماشین ها

    • روح الله احمدی
      روح الله احمدی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

      ??????se-y... متن پس زمینه تصویر رو اصلاح کن دیجیاتو

    • زهرا ملکی
      زهرا ملکی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

      اصلاح شد. با تشکر از نکته سنجی شما

      • آریا
        آریا | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

        اصلاح برای چی؟چه ایرادی داره؟ هنوز معنی sexy رو نمیدونین؟
        سکسی به معنی جذاب و خواستنیه

        • علی زارع
          علی زارع | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

          ن تو جامعه ما

مطالب پیشنهادی