ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قمر فراخورشیدی
علمی

احتمال وجود حیات فرازمینی در قمرهای بیش از 100 سیاره فراخورشیدی

بیش از 100 سیاره فراخورشیدی دارای قمرهای احتمالاً قابل سکونت در کهکشان ما کشف شده است. محققان 121 سیاره فراتر از منظومه شمسی را یافته اند که شاید قمرهایی دارای حیات داشته باشند. این اطلاعات ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

بیش از 100 سیاره فراخورشیدی دارای قمرهای احتمالاً قابل سکونت در کهکشان ما کشف شده است.

محققان 121 سیاره فراتر از منظومه شمسی را یافته اند که شاید قمرهایی دارای حیات داشته باشند. این اطلاعات به واسطه تلسکوپ فضایی کپلر به دست آمده اند و نشان می دهند که سیاره های مورد بحث در محدوده ای به دور ستاره خود می گردند که احتمالا تشکلیل حیات روی آنها وجود دارد.

هر یک از این سیارات تقریباً قطری بیش از سه برابر کره زمین دارند و احتمالاً به دور بیشتر آنها چندین قمر بزرگ گردش می کنند. محققانی از دانشگاه های کالیفرنیا و کویینزلند جنوبی این موضوع را اعلام کرده اند.

تا کنون 175 قمر یافت شده اند که به دور 8 سیاره در منظومه شمسی در حال گردش هستند. اکثر این قمرها به دور مشتری و زحل گردش می کنند؛ در مکانی که آن قدر از خورشید دور هستند که نمی توان آنها را برای میزبانی از موجودات زنده مناسب به حساب آورد.

قمر فراخورشیدی

در حالی که دانشمندان در ابتدا به دنبال سیارات صخره ای یا خاکی برای میزبانی حیات بودند، در ادامه سیاراتی مشابه با مشتری که در محدوده قابل سکونت از ستاره خود قرار دارند را نیز به لیست خود اضافه کردند. آنها احتمال می دادند که این سیارات دارای ماه های قابل سکونتی باشند.

شاید قمر فراخورشیدی از زمین نیز مطلوب تر باشد

بنا بر گفته پژوهشگران از آنجایی که ماه های فراخورشیدی انرژی خود را از ستاره و نیز تشعشعات بازتاب شده از سیاره خود می گیرند، شاید از کره زمین نیز شرایط مطلوب تری داشته باشند. با این حال موضوع مهم این است که هنوز وجود این قمرهای فراخورشیدی تأیید نشده اند.

اکنون اختر شناسان پایگاه داده ای از سیارات بزرگ کشف شده را ایجاد کرده اند؛ سیاراتی که در فاصله با احتمال تشکیل حیات از ستاره خود قرار گرفته اند. انتظار می رود در آینده این اطلاعات به طراحی تلسکوپ هایی کمک کند که از آنها در یافتن قمرهای احتمالی و نیز امکان وجود حیات در آنها بهره ببریم.

 

تماشا کنید: پرت شدن وحشتناک راننده به بیرون از خودرو، نتیجه نبستن کمربند ایمنی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی