ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با نقض پتنت FinFET مواجه شد؛ احتمال جریمه 1.2 میلیارد دلاری شرکت کره ای

در هفته های اخیر سامسونگ به پرداخت مبلغ 538 میلیون دلار بابت نقض پتنت های اپل محکوم شده بود و به نظر می رسد مشکلات مرتبط با پتنت کمپانی کره ای تمامی ندارد و حالا ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

در هفته های اخیر سامسونگ به پرداخت مبلغ 538 میلیون دلار بابت نقض پتنت های اپل محکوم شده بود و به نظر می رسد مشکلات مرتبط با پتنت کمپانی کره ای تمامی ندارد و حالا پرونده ای در ارتباط با فین فت مطرح شده است.

سامسونگ آگاهانه اقدام به نقض پتنت کرده

به تازگی بخش مرتبط با پتنت های آمریکای دانشگاهی در کره جنوبی از سامسونگ به علت نقض پتنت مرتبط با فناوری فین فِت (FinFET) شکایت کرده. فین فت نوعی از ترانزیستوری است که در طراحی پردازنده های ویژه ای استفاده می شود که در مواردی از جمله گوشی های هوشمند کاربرد دارند.

فین فت

شاید جریمه ای 400 میلیون دلاری یا 1.2 میلیارد دلاری در انتظار سامسونگ باشد

مبلغی که سامسونگ به انستیتو پیشرفته علم و فناوری کره بدهکار است 400 میلیون دلار اعلام شده. از آنجایی که هیئت منصفه اعلام کرده که سامسونگ آگاهانه اقدام به نقض پتنت کرده، قاضی می تواند خسارت وارد شده توسط این شرکت را سه برابر در نظر بگیرد که به این ترتیب جریمه به 1.2 میلیارد دلار افزایش می یابد.

بر اساس گزارش ها علاوه بر سامسونگ، کوالکام و GlobalFoundries نیز همین پتنت را نقض کرده اند. با این حال این دو کمپانی موفق شده اند بدون پرداخت خسارت، این موضوع را پایان دهند.

کوالکام نیز این پتنت را نقض کرده بود ولی بدون پرداخت خسارت موضوع پایان یافت

بر اساس آنچه که در شکایت مطرح شده، سامسونگ در ابتدا استفاده از فین فت را رد کرده. ولی زمانی که اینتل حق لایسنس استفاده از فین فت را برای چیپست های خود به دست آورده، کمپانی کره ای نظر خود را عوض کرده است. سامسونگ نقض پتنت را رد و اعلام کرده که با دانشگاه برای توسعه فین فت در حال همکاری بوده. در نهایت ابن کمپانی اعلام کرده که پتنت بی اعتبار است و تقاضای فرجام خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی