ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خودروهای کره ای مشکوک به آتش گرفتن؛ آیا کیا و هیوندای باز هم فراخوان صادر می کنند؟

آتش گرفتن ناگهانی خودرو مساله ایست که نباید به هیچ وجه نادیده گرفته شود، زیرا بطور مستقیم با جان راننده و سرنشینان در ارتباط بوده و ممکن است عواقب ناگواری به دنبال داشته باشد. اخیرا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

آتش گرفتن ناگهانی خودرو مساله ایست که نباید به هیچ وجه نادیده گرفته شود، زیرا بطور مستقیم با جان راننده و سرنشینان در ارتباط بوده و ممکن است عواقب ناگواری به دنبال داشته باشد.

اخیرا نشریه کنسیومر ریپورتس (Consumer Reports) در گزارشی مدعی شده که مرکز ایمنی خودروها در ایالات متحده (CAS) از سازمان امنیت ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) خواسته به موضوع آتش گرفتن خودروهای گروه هیوندای-کیا ورود کند.

hyundai sonata 2

این مساله ظاهرا در اصل توسط برخی از مالکین محصولات هیوندای و کیا مطرح شده و سپس ابعادی گسترده تر به خود گرفته است.

بر اساس گزارش کنسیومر ریپورتس، CAS بر روی بازرسی از برخی مدل های ساخته شده بین 2011 الی 2014 تاکید می کند. ظاهرا سدان های هیوندای سوناتا و کیا اپتیما و همچنین شاسی بلندهای سانتافه و سورنتو مشکوک به وجود نقص و آتشسوزی هستند.

kia optima

آنطور که مرکز ایمنی خودروهای آمریکا مدعی شده، تاکنون حداقل 6 نفر در حوادث مرتبط آسیب دیده اند. به گفته مقامات این سازمان تابحال 120 پرونده در NHTSA گشوده شده است. شاکیان این پرونده ها که همگی مالک مدل های مذکور هستند، ادعا کرده اند خودروهایشان بدون هیچگونه تصادف و برخورد دچار حریق شده اند.

hyundai santa fe

علاوه بر این، 229 نفر نیز نسبت به ذوب شدن سیم ها در محفظه موتور، بلند شدن دود و بوی سوختگی شکایت هایی را مطرح کرده اند. ناگفته پیداست که این موارد می توانند نشانه های آغاز یک حریق باشند.

مرکز ایمنی خودروهای آمریکا معتقد است که NHTSA باید درباره مهار کننده های سیم ها و سایش احتمالی آنها در مجاورت با لبه گلگیرها تحقیق کند.

kia sorento

ظاهرا هیوندای-کیا نسبت به این مساله اطلاع پیدا کرده و مهندسین این گروه در حال تحقیق بر روی عوامل خطر آفرین هستند.

هیوندای در بیانیه ای گفته این شرکت بطور جدی در تمام مدل های خود عوامل خطرساز بالقوه را ارزیابی کرده و در صورت لزوم فورا فراخوان صادر خواهد کرد. کیا نیز با انتشار بیانیه ای  از صدور فراخوان در صورت محرز شدن ایراد یا ایرادات خبر داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

    اونا فکره مردمشونن و برا کوچیکترین عیب هم فراخوان میدن ولی تو کشوره ما ماشین سرتا پا ایراده خداد تومنم میفروشن به مردم همیشه در صحنه

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

    اتفاقا پیج تصادف ناجور از اتش گرفتن همین مدل ها در ایران هم زیاد عکس گذاشته بود،بدون هیچ حادثه ای.

  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

    بابا مردم یدبخت ما فکر میکنن کیا ماشینه به خدا در کشورهای پیشرفته با تبلیغات گسترده با قیمتهای بسیار بسیار پایینم كیا طرفدار نداره

مطالب پیشنهادی