ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تراژدی در بازار؛ ثبت نام خودرو چینی با تحویل سال 98

چند روز قبل بود ایران خودرو به بهانه عید سعید فطر، خبر از فروش نقدی و اعتباری محصولات خود را داد. اما چند دقیقه قبل از آغاز ثبت نام، سایت از دسترس کاربران خارج شد ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

چند روز قبل بود ایران خودرو به بهانه عید سعید فطر، خبر از فروش نقدی و اعتباری محصولات خود را داد. اما چند دقیقه قبل از آغاز ثبت نام، سایت از دسترس کاربران خارج شد و پس از آن کاربران با پیام «ظرفیت تکمیل شد» مواجه شدند. بنابراین خریداران نتوانستند خودرویی ثبت نام کنند.

این موضوع اعتراضات و واکنش‌های زیادی از سوی عموم مردم به همراه داشت؛ در مقابل ایران خودرو هیچ توضیحی درباره دلیل این موضوع نداد. پس از آن «خان کرمی» معاون فروش ایران خودرو اعلام کرد که ایران خودرو در راستای انجام تعهدات مبنی بر عرضه محصولات و تامین نیاز مصرف کنندگان حقیقی بازار، فروش ایران خودرو (مرحله دوم فروش ویژه عید فطر) در قالب روش ‌های «پیش فروش و فروش قطعی»، روز یکشنبه 27 خرداد اجرا خواهد شد.

با این حال بازهم سایت ایران خودرو به دلایل نامعلوم و نامشخص تا این لحظه از دسترس کاربران خارج شده است و هیچ گونه خرید اینترنتی امکان پذیر نیست.

ایران خودرو نیز هنوز در مورد تکرار این اتفاق توضیحی منتشر نکرده و مشخص نیست علت خارج شدن سایت از دسترس عموم به دلیل نقص فنی در سایت است یا هجوم مردم برای خرید محصولات ایران خودرو؟

پیش فروش ایران خودرو

بنا به اظهارات کارشناسان، با کاهش ارزش بیش از 40 درصدی پول کشور مردم برای حفظ ارزش پول خود به سمت بازار کالاهای سرمایه‌ای از جمله خودرو روی آورده‌اند برای همین تقاضا در این دوره زمانی تا این اندازه افزایش داشته است.

از سوی دیگر افزایش نرخ ارز، قطعات وارداتی خودرو و همچنین خروج برخی خودروسازان خارجی مانند پژو، سیتروئن و سایرین موجب شده تا قیمت خودرو در بازار افزایش پیدا کند و خودروسازان داخلی تا مشخص نشدن قیمت جدید خودرو تمایلی به عرضه محصولات خود در بازار نشان ندهند.

در نتیجه این عوامل عطش مردم برای خرید خودرو چند برابر شده است. موضوعی که با خارج شدن چندین باره سایت فروش محصولات ایران خودرو از دسترس عموم، حساسیت مردم و بازار خودرو را افزایش می‌دهد و بر قیمت حبابی خودروها دامن می‌زند.

پیش فروش ایران خودرو ادامه دارد

علیرغم شرایط پیش آمده مدیران ایران خودرو اخلال در سایت را ناشی از هجوم مشتریان می دانند و ضمن عذرخواهی خبر از ادامه شرایط پیش فروش داده اند. بر این اساس به نظر می رسد که ظرفیت ثبت نام خودروها برای سال جاری به اتمام رسیده است چرا که ایران خودرو در حال ثبت نام از مشتریان برای تحویل خودرو در سال 98 است و از این رو می توان گفت که پس از سال ها از پایان تولید پیکان، بار دیگر مدت انتظار برای خرید خودرو در ایران به یکسال افزایش یافته است.

این درحالیست که ظاهرا هنوز میزان عظیم نقدینگی موجود در بازار جذب نشده است و بعید نیست که این حجم از نقدینگی به افزایش قیمت بیش از پیش خودروها نیز منجر شود، خروجی این ماجرا در نهایت فروش فوق العاده خوب برای چینی ها و کاهش رضایت مندی مشتریان ایرانی خواهد بود که باید محصولاتی درجه سه را با بیشترین قیمت قابل تصور و زمانی انتظاری باورنکردنی تهیه نمایند، تا بلکه سرمایه اولیه خود را از معرض نابودی محض نجات دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • pouria zizo
    pouria zizo | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

    یه مشت حرومزاده ی بی پدر و مادر که مملکتی که خودشون دارن توش زندگی میکنن و به گند میکشن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی