ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرش کردن اینستاگرام
نرم افزار و اپلیکیشن

قابلیت تازه اینستاگرام از اعتیاد کاربران به آن جلوگیری خواهد کرد

به تازگی گزارش شده شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام قصد دارد به کاربرانش اجازه دهد که هر روز میزان زمان استفاده خود از این اپلیکیشن‌ را اندازه‌گیری کرده و این آمار را با روز‌های دیگر مقایسه کنند. ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

به تازگی گزارش شده شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام قصد دارد به کاربرانش اجازه دهد که هر روز میزان زمان استفاده خود از این اپلیکیشن‌ را اندازه‌گیری کرده و این آمار را با روز‌های دیگر مقایسه کنند.

اپل در سیستم عامل جدیدش یعنی iOS 12 قابلیت جدیدی توسعه داده بود که کاربران می‌توانستند با بکار گرفتن آن، میزان زمان استفاده‌ی خود از این موبایل را اندازه‌گیری کرده و آمار آن را داشته باشند. اکنون به نظر می‌رسد که اینستاگرام نیز در حال راه اندازی بخش مشابهی است.

اینستاگرام

Jane Manchun Wong تصویری از کد فایل APK اپلیکیشن اندرویدی این شبکه اجتماعی پرطرفدار منتشر کرده که بر اساس آن، برنامه‌ی آینده این سایت اشتراک گذاری عکس و ویدیو لو رفته است.

قابلیت جدید به نمایش گذاشته شده در این تصویر، «بینش کاربر» (User Insights) نام دارد و به هر مشترک اینستاگرام نشان می‌دهد که روزانه چند ساعت از این اپلیکیشن استفاده می‌کند.

علاوه بر این، ویژگی یاد شده قادر است با پیش گرفتن مکانیزمی مشابه پلتفرم یوتیوب به کاربر یادآوری کند که مدت زمان زیادی است که از این اپ استفاده می‌کند و بهتر است مدتی آن را کنار بگذارد. کاربر قادر است مدت زمان مشخصی برای این یادآوری‌ها مشخص کند و به اپ مذکور بگوید که در زمان خاصی، این مسئله را به او یادآوری کند.

ویژگی دیگری که به اینستاگرام اضافه شده است، به کاربر اجازه می دهد تا تعداد اعلان‌های دریافتی خود از این اپ را محدود کند. این مسئله می‌تواند منجر به استفاده‌ی کمتر کاربران از این شبکه‌ی اجتماعی شود.

هنوز ویژگی‌های «بینش کاربر» توسط اینستاگرام معرفی و تایید نشده اما این قابلیت در راستای استفاده‌ی سالمتر کاربران از این شبکه‌ی اجتماعی طراحی شده است .

به نظر می‌رسد پس از  اینستاگرام، بیشتر اپ‌های پرطرفدار، سراغ قابلیت های مشابهی بروند. با این حال بعید است که این ویژگی‌ها بتواند استفاده کاربران از تلفن‌های هوشمندشان را محدود کند چرا که در حال حاضر عده‌ی کثیری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، به استفاده از این اپلیکیشن‌ها اعتیاد دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی