ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا باز هم حادثه آفرید؛ آتش سوزی تسلا مدل S [تماشا کنید]

یک دستگاه خودروی تسلا مدل S در هنگام حرکت دچار آتش سوزی شده و حادثه آفرید. با توجه به تصاویر منتشر شده به نظر می رسد که علت آتش سوزی تسلا مدل S مذکور تصادف ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

یک دستگاه خودروی تسلا مدل S در هنگام حرکت دچار آتش سوزی شده و حادثه آفرید. با توجه به تصاویر منتشر شده به نظر می رسد که علت آتش سوزی تسلا مدل S مذکور تصادف این خودرو باشد. لازم به ذکر است که در هنگام حادثه حتی راننده متوجه آتش سوزی نشده و توسط سایر رانندگان به او هشدار داده شده است.

تسلا می گوید که در حال بررسی این آتش سوزی بوده و علت رخ دادن آن همچنان ناشناخته است. با این وجود با توجه به اینکه شعله های آتش از جلوی خودرو و نزدیک محل نصب باتری زبانه کشیده به نظر می رسد که باتری عامل این حادثه بوده است.

آتش سوزی تسلا

مالک خودرو در توئیتر خود ضمن منتشر کردن ویدئویی کوتاه از این آتش سوزی نسبت به حادثه مذکور واکنش نشان داده و خطاب به تسلا عنوان کرده است که این حادثه در هنگام ترافیک در شهر سانتا مونیکا ایالت کالیفرنیا برای او رخ داده است و حتی خود او نیز متوجه آتش سوزی نشده و به واسطه هشدارهای دیگران از این حادثه اطلاع پیدا کرده است. سپس در ادامه عنوان کرده است که بدون رخ دادن هیچ گونه تصادفی این آتش سوزی اتفاق افتاده و ممکن بوده است که به همین واسطه جان سه فرزند کوچک او نیز به خطر بیفتد.
لازم به ذکر است که تسلا S مذکور به سیستم اتوپایلوت مجهز نبوده و یک تسلای معمولی بوده است.

آتش سوزی در خودروهای الکتریکی یک اتفاق نادر است و کمتر خودروی برقی به خصوص در سال های اخیر خود به خود دچار آتش سوزی شده است. البته این موضوع در خودروهای تسلا نسبت به مابقی خودروهای برقی رایج تر است.

آتش سوزی تسلا مدل S می تواند به واسطه سلول های شیمیایی درون باتری این خودرو رخ داده باشد. چرا که تسلا نسبت به مابقی خودروسازان از سلول های سبک تری (و در نتیجه اشتعال پذیرتری) در درون باتری های خود استفاده می کند.گفته می شود به همین واسطه تراکم سلول های شیمیایی در درون باتری های تسلا نسبت به باتری مابقی خودروهای برقی موجود در بازار بیشتر است.
تسلا براساس داده های تازه انتشار یافته خود مدعی است که ریسک آتش گرفتن خودروهایی که سوخت آنها بنزین است، نسبت به خودروهای تولیدی این کمپانی، ۱۱ برابر بیشتر است. از بین ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی تولیدی تسلا، فقط ۴۰ دستگاه آتش گرفته اند و این عدد نسبت به حوادث مربوط به خودرو های بنزینی بسیار کم است.

مدیران این کمپانی می گویند خودرو های برقی تنها درصورتی دچار آتش سوزی می‌شوند که باتری آنها به شدت آسیب دیده باشد. این احتمال حتی در مورد باتری های لیتیومی کمتر از حالت قبل است چرا که سلول های این باتری ها دیرتر آتش می گیرند.
در حادثه مذکور مالک خودرو چیزی در مورد آسیب دیدن باتری خود مطرح نکرده و بنابراین باید منتظر ماند و دید که تحقیقات تسلا در این باره به چه نتیجه ای ختم می شود.

محصولات تولیدی تسلا پیش از این نیز دچار حریق شده بودند. حدودا 2 ماه پیش یک دستگاه تسلا مدل S در شهر فورت لادردیل (Fort Lauderdale) ایالت فلوریدا به دیواره بتنی برخورد کرده و بعد از تصادف دچار آتش سوزی شد. نکته حائز اهمیت در مورد این حادثه آتش گرفتن خودرو پس از حادثه است که گفته می شود علت آن باتری خودرو بوده است.

با توجه به سلسه حوادث ناگواری که برای مالکان خودروهای تسلا رخ می دهد می توان گفت که این روزها کمپانی تسلا دوران خوشی را سپری نمی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی