ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Toyota-GR_Super_Sport_Concept-2018 (5)
خودرو

تویوتا برای تولید یک سوپر اتومبیل تقریبا 1000 اسب بخاری چراغ سبز نشان داد

دی ماه گذشته بود که تویوتا با رونمایی از یک ابر خودروی مفهومی با نام  GR Super Sport سر و صدای زیادی در نمایشگاه توکیو اتو سالن به پا کرد. این اتومبیل قدرتمند شباهت های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

دی ماه گذشته بود که تویوتا با رونمایی از یک ابر خودروی مفهومی با نام  GR Super Sport سر و صدای زیادی در نمایشگاه توکیو اتو سالن به پا کرد. این اتومبیل قدرتمند شباهت های زیادی با نماینده هیبریدی تویوتا در مسابقات لمان کلاس LMP1 یعنی TS050 Hybrid داشت.

در زمان معرفی شایعاتی مبنی بر علاقه تویوتا به تولید یک اتومبیل سوپر اسپرت بر سر زبان ها می چرخید. به همین خاطر بسیاری کانسپت GR Super Sport را در واقع مقدمه ای بر این اتفاق مهم می دانستند.

حال با گذشت چند ماه خبر می رسد این خودروساز ژاپنی تصمیم خود را گرفته و مفهومی مذکور بزودی به خیابان ها راه خواهد یافت.

تویوتا وظیفه توسعه سوپر اتومبیل خود را بر عهده گازو ریسینگ گذاشته؛ با توجه به تخصص و تجاربی که مهندسین این تیم از شرکت در مسابقات اتومبیلرانی لمان بدست آورده اند، انتظار می رود مدل نهایی همانند نسخه کانسپت، بسیار شبیه به نمونه های حاضر در این مسابقات باشد.

ابر خودروی گازو ریسینگ از همان پیشرانه هیبریدی موجود در اتومبیل مسابقه ای TS050 بهره خواهد برد. تامین کننده نیروی اصلی در این پیشرانه یک موتور بنزینی V6 توئین توربو با 2.4 لیتر حجم است. این موتور می تواند 493 اسب بخار قدرت تولید کند.

پیشرانه هیبریدی TS050 در مجموع 986 اسب بخار قدرت دارد. با این حساب سوپر اتومبیل تویوتا از قدرتی مشابه با فراری لافراری برخوردار خواهد بود. هنوز درباره زمان ظهور دقیق این خودرو حرفی به میان نیامده، اما به گفته مقامات تویوتا هم اکنون مراحل توسعه را پشت سر می گذارد.

تصاویری که پیشتر از نسخه کانسپت منتشر شده بودند، از استفاده گسترده از فیبر کربن در جای جای بدنه و بهره گیری از مواد سبک وزن در سازه مونوکوک حکایت داشتند.

آقای شیگکی تومویاما (Shigeki Tomoyama) مدیر گازو ریسینگ در زمان رونمایی از این کانسپت گفته بود:

ما این پروژه را آغاز کردیم چون باور داریم ساخت سوپر اتومبیل هایی مثل TS050 Hybrid تویوتا را بیشتر درگیر مسابقات اتومبیلرانی با تعداد دورهای بالا (WEC) خواهد کرد. در آینده نزدیک مشتریان ما نیز شانش این را خواهند داشت که در پشت فرمان مدلی برگرفته از این خودروی فوق العاده نشسته و قدرت و عملکرد حیرت آور آن را تجربه کنند.

Toyota TS050 Hybrid

آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهند، تویوتا با احیای سوپرا و ارایه یک سوپر اتومبیل قدرتمند می خواهد کمی از بار خسته کننده بودن محصولات خود کاسته و مدل هایی جذاب و هیجان انگیز با برند خود ارایه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی