ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی DeepMind قادر است تصویری دو بعدی را به مدل سه بعدی تبدیل کند

به تازگی DeepMind که شرکت تابعه‌ی آلفابت در حوزه‌ی هوش مصنوعی به شمار می‌رود، موفق شده  در راستای نزدیکتر کردن توانایی‌های ادراکی بیشتر هوش مصنوعی‌شان به نحوه‌ی تفکر انسان ها قدم دیگری بردارد. کمپانی یاد شده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

به تازگی DeepMind که شرکت تابعه‌ی آلفابت در حوزه‌ی هوش مصنوعی به شمار می‌رود، موفق شده  در راستای نزدیکتر کردن توانایی‌های ادراکی بیشتر هوش مصنوعی‌شان به نحوه‌ی تفکر انسان ها قدم دیگری بردارد.

کمپانی یاد شده که پیش از این، سیستمی به خصوص در راستای آموزش هوش مصنوعی برای عملکرد بی نقص در بازی‌های کامپیوتر طراحی کرده بود، اکنون روش جدیدی توسعه داده که می تواند فضا و محیط را دقیقتر مشاهده کرده و آن را بهتر درک کند.

محققان این کمپانی موفق شده‌اند که سیستم بینایی مصنوعی جدیدی بیافرینند که قادر است عکسی دو بعدی را دریافت کرده و یک مدل سه بعدی از آن بسازد.

کمپانی لندنی DeepMind، جزییات جدیدی از این سیستم جدید به نام شبکه‌ی پرس و جوی تولید کننده (Generative Query Network) منتشر کرده‌‌ و چگونگی عملکرد آن را تشریح کرده است. این سیستم قادر است با بررسی و دریافت چند عکس، یک چشنم انداز سه بعدی برای آن ایجاد کند.

این سیستم در واقع طراحی خیال پردازی و قوه‌ی تخیل برای هوش مصنوعی به شمار می‌رود. این نحوه‌ی عملکرد و رویکرد در برابر تمامی اشیاء، بدون یادگیری تجربی یا دانش کسب شده، به هوش مصنوعی این توانایی را می‌دهد که درباره‌ی پیرامون خود حدس‌هایی بزند.

بدین ترتیب می‌توان نحوه تصور کردن را به هوش مصنوعی آموخت یا شیوه‌ی گمان بردن بر اساس محتوای مشاهده شده را برایش به ارمغان آورد. این مسئله بر اساس نگرش شما نسبت به یادگیری ماشینی می تواند ترسناک یا مثمرثمر به نظر آید چرا که موجب می‌شود هوش مصنوعی به تفکر انسانی هر بیشتر نزدیک شود.

سرپرست این تحقیقات، مدعی شده که شبکه‌های مذکور قادرند مفاهیمی نظیر پرسپکتیو و روشنایی را بدون دخالت و مهندسی انسان بیاموزند. این رویکرد به مهندسی تخصصی یا پروسه‌هایی زمانبر نیاز ندارد و با به کار بستن یک مدل مخصوص قادر است که محیط‌‌های مختلف را تشخیص داده و نمای سه بعدی آن را شبیه سازی کند.

 

تماشا کنید: تولید شخصیت های دیجیتالی واقع گرایانه و مستقل به کمک هوش مصنوعی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی