ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت موتورولا از سیستمی برای حفاظت از نمایشگر‌‌ موبایل‌های تاشو خبر می‌دهد

چندی پیش موتورولا حق اختراع پتنت جدیدی را دریافت کرد که نحوه طراحی یک گوشی هوشمند قابل تبدیل به تبلت را تشریح می نمود. حال به نظر می‌رسد این شرکت پتنت جدیدی ثبت کرده و قصد ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

چندی پیش موتورولا حق اختراع پتنت جدیدی را دریافت کرد که نحوه طراحی یک گوشی هوشمند قابل تبدیل به تبلت را تشریح می نمود. حال به نظر می‌رسد این شرکت پتنت جدیدی ثبت کرده و قصد دارد از شکستن احتمالی صفحه نمایش در موبایل‌های تاشو جلوگیری کند.

درخواست ثبت این پتنت اولین بار در ۲۵ خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به سازمان جهانی مالکیت فکری (Wipo) ارائه شد و در آن به روش‌ متفاوتی برای دستیابی به راه حلی عملی برای آسیب ندیدن نمایشگر‌ها اشاره شده است.

توسعه‌ی روشی برای اندازه‌‌گیری تا شدن صفحه نمایش، مدت زمان تا شدن و دمای نمایشگر‌های موبایل، این روش‌ها را تشکیل می‌دهد. تخمین زدن این پارامتر‌‌ها موجب می‌شود میزان خسارت احتمالی وارد شده به نمایشگر و داغ شدن بیش از حد آن نیز محاسبه شود.

ایده ثبت شده در پتنت موتورولا به این مفهوم اشاره دارد که گرم کردن قسمتی از نمایشگر، موجب می‌شود که آسیب پایدار کمتری به نمایشگر موبایل وارد گردد.

تکنولوژی مذکور شامل روش به خصوصی برای ردیابی درجه چرخش و تا شدن نمایشگر می‌شود. علاوه بر این، متد ویژه‌ای هم برای مدت زمان تا شدن به کار گرفته می‌شود.

پس از این اتفاق و طی شدن تعداد ثانیه‌های حساب شده، گجت تاشو شروع به گرم شدن می‌کند و قسمت‌های به خصوصی از صفحه نمایش را گرم می‌کند تا از آسیب رسیدن به آنها جلوگیری کند.

دما و دیگر عوامل تاثیرگذار نیز در این پروسه توسط همین سیستم محاسبه می‌شود. جالب اینجاست پتنت یاد شده، برای نمایشگر‌های ساخته شده از پلاستیک طراحی شده چرا که این جنس قادر است که دما و فشار بیشتری را تحمل کند.

 

مفهوم مطرح شده در پتنت موتورولا روی کاغذ بسیار کاربردی به نظر می‌آید و به احتمال قوی کار خواهد کرد. البته هنوز مشخص نیست که اصلاً چنین سیستم در موبایل‌های تاشو‌ی موتورولا به کار گرفته خواهد شد یا خیر. شاید تا آن زمان شرکت‌های مختلف بتوانند، روش جدیدتر و بهتری برای این موبایل‌ها در نظر بگیرند.

 

تماشا کنید: عکس‌ و ویدیو‌یی از طرح مفهومی سرفس فون تاشو

طرح دیگری از سرفس فون 2018

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی