ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پلان؛ چطور می توانیم آب و هوا را کنترل کنیم؟ [تماشا کنید]

مهندسی آب و هوا یکی از رشته های دانشگاهی است که دخالت انسان در وضعیت اقلیمی زمین در مقیاس بزرگ را ترویج می دهد. هدف اصلی این علم، مقابله با گرمایش جهانی است که بلای ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

مهندسی آب و هوا یکی از رشته های دانشگاهی است که دخالت انسان در وضعیت اقلیمی زمین در مقیاس بزرگ را ترویج می دهد. هدف اصلی این علم، مقابله با گرمایش جهانی است که بلای جان انسان معاصر شده. در این روش با تزریق ترکیبات شیمیایی خاص در میان ابرها، آنها را مجبور به بارش می کنند.

اگرچه این روش در موارد متعددی با موفقیت همراه بوده و توانسته مشکلات برخی مناطق جهان را به شکل مقطعی حل کند، اما هنوز نمی دانیم دستکاری اقلیم جهانی در این مقیاس در درازمدت چه پیامدها و عواقبی را در پی خواهد داشت. در این مطلب از پلان می خواهیم به تلاش های دانشمندان در زمینه تغییر آب و هوا و وضعیت اقلیمی بپردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

همان طور که دیدید، دستکاری آب و هوا بهترین روش برای مقابله با تغییرات اقلیمی نیست و مشکلاتی را به همراه دارد. مثلاً اینکه ابرها در مقصد اصلی خود نمی بارند و بارندگی کم از منطقه ای به منطقه دیگر منتقل می شود. بنابراین بهتر است عامل اصلی زمینه ساز این تغییرات، یعنی انتشار گازهای آلاینده را متوقف کنیم، پیش از آنکه همه چیز از کنترل خارج شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی