ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رفع مشکل خطای ۵۳ اپل
تکنولوژی

جریمه 6.6 میلیون دلاری اپل به علت خطای 53 در آیفون و آیپد

اپل به تازگی در استرالیا به علت خطای 53 در آیفون ها و آیپد ها محکوم به پرداخت مبلغی معادل با 6.6 میلیون دلار شده است. خطای 53 اولین بار در بهمن ماه سال 94 ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

اپل به تازگی در استرالیا به علت خطای 53 در آیفون ها و آیپد ها محکوم به پرداخت مبلغی معادل با 6.6 میلیون دلار شده است.

خطای 53 اولین بار در بهمن ماه سال 94 گزارش شد. در آن زمان اعلام شده بود برخی از آیفون ها و آیپدهایی که به iOS 9 آپدیت شده اند، بریک شده و به عبارتی به طور کامل از کار افتاده اند. البته اپل اعلام کرده بود که این کار را به علت جلوگیری از سوء استفاده احتمالی از حسگر اثر انگشت انجام داده است.

در واقع دستگاه هایی به این مشکل دچار شده بودند که نمایشگر یا کلید هوم مجهز به حسگر اثر انگشت آنها توسط تعمیر کنندگان متفرقه تعمیر شده بودند. به این ترتیب در هنگام بررسی های امنیتی توسط سیستم عامل، این گجت ها غیر قابل استفاده تشخیص داده می شدند و پیام «Error 53» روی دستگاه نمایش داده می شد.

خطای 53
سنسور Touch ID اولین بار در آیفون ۵ اس به کار رفت اما الگوریتم امن اپل که داده های مرتبط با اثرانگشت کاربر را (در چیپ پردازنده) ذخیره می کند، اولین بار در آیفون ۶ مورد استفاده قرار گرفت.

البته چند روز بعد از این اتفاق، آپدیت iOS 9.2.1 ارائه شد که دستگاه های غیر قابل استفاده را مجدداً به کار انداخت ولی گزارش ها نشان می داد که همچنان حسگر اثر انگشت غیر فعال است و برخی کاربران ادعا کردند که به واسطه این اتفاق بسیاری از تصاویر، اسناد و اپلیکیشن های خود را از دست داده اند.

اپل به مشتریانی که با این پیام خطا مواجه شده بودند اعلام کرده بود که هزینه خسارتی را به آنها بازپرداخت نخواهد کرد. دادگاه فدرال استرالیا به تازگی اپل را به پرداخت جریمه ای به مبلغی معادل با 6.6 میلیون دلار محکوم کرده. اولین بار در سال2017 بود که کمیسیون رقابت و مشتری استرالیا، نبرد حقوقی با اپل در این باره را در دادگاه فدرال این کشور آغاز کرد؛ پرونده ای که اکنون نتیجه داده و کمپانی ساکن کوپرتینو را محکوم کرده است.

در نهایت باید گفت که خطای 53 آیفون و آیپد تصمیم درستی به نظر می رسید که در ابتدا به شکل نادرستی اجرا شد.

 

تماشا کنید: پلان؛ چطور می توانیم آب و هوا را کنترل کنیم؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی