ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیونی شتاب‌دهنده تریگ آپ و شرکت شناسا روی ایده‌ها

شتاب‌دهنده «تریگ آپ» امروز به همراهی شرکت سرمایه گذاری جسورانه «شناسا» (پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد) با برگزاری یک نشست خبری از تحول رویکرد خود در نحوه شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری در تیم‌ها و استارتاپ‌ها خبر دادند و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۹

شتاب‌دهنده «تریگ آپ» امروز به همراهی شرکت سرمایه گذاری جسورانه «شناسا» (پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد) با برگزاری یک نشست خبری از تحول رویکرد خود در نحوه شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری در تیم‌ها و استارتاپ‌ها خبر دادند و عنوان نمودند که در پی ورود به حوزه‌های جدیدی هستند.

«حامد ساجدی»، مدیرعامل شناسا از راه‌اندازی مراکز پیش شتاب‌دهی، تغییر فاز شتاب‌دهنده تریگ آپ و همچنین برنامه‌های دیگری خبر داد که آینده روشن‌تری را برای این دو شرکت ترسیم خواهند کرد. او همچنین اعلام کرد که این شرکت میزان سرمایه‌گذاری برای سه سال آینده را تا ۲۰ درصد افزایش داده است، هرچند او عدد دقیقی از بودجه اولیه بیان نکرد و تنها به گفتن «چند ده میلیارد تومان» اکتفا نمود.

«حمیدرضا علوی»، معاون رشد و شتاب‌دهی تریگ‌ آپ نیز در این باره توضیحاتی تکمیلی ارائه داد و گفت این شتاب‌دهنده تصمیم دارد در حوزه‌های خاصی مانند تکنولوژی‌های مرتبط به سلامت، آموزش، آب، سبک‌زندگی و فین‌تک حضور پیدا کند: «حالا فرآیند در تریگ آپ به گونه‌ای است که بتوانیم از همان ابتدا و زمان شکل گیری ایده در کنار افراد باشیم و به آنها سرویس‌های مختلف بدهیم.»

اما ساختار جذب تیم‌ها در تریگ آپ نیز تغییراتی داشته و حالا یک دوره‌ی ۶ ماهه برای روند جدید وجود دارد: «تیم‌ها وارد دوره پیش‌شتاب‌دهی یک ماهه می‌شوند و در صورت مستعد و موفق بودن، به مرحله بعدی شتاب‌دهی که یک دوره ۵ ماهه است وارد می‌شوند؛ کل این دوره ۶ ماه خواهد بود و سرمایه‌گذاری برای هر تیم رقمی معادل ۴۰ میلیون تومان است.»

به گفته علوی پس از این شش ماه، در صورتی که تیم همچنان به کار خود ادامه دهد به یک دوره‌ی پساشتاب‌دهی و راندهای مختلف سرمایه‌گذاری خواهد رسید. ساجدی اما در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در ازای سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیونی، چه سهامی از تیم‌ دریافت خواهد شد، عنوان کرد که این سهم به ۱۵ درصد خواهد رسید.

یکی از حوزه‌های خاصی که شناسا و تریگ آپ می‌خواهند در آن فعال شوند، فین‌تک است. اما آیا این تصمیم گرفته شده تا کار نو و تازه‌ای در این حوزه انجام شود یا صرفاً به دلیل وجود پشتوانه‌ای به نام بانک پاسارگاد این تصمیم گرفته شده است؟ ساجدی، مدیرعامل شناسا در پاسخ به دیجیاتو می‌گوید:

«در واقع سه دلیل دارد. ما حتی اگر به پاسارگاد متصل نبودیم، فین‌تک حوزه آینده داری حتی در حالت بین‌المللی است و در آن ورود می‌کردیم. از طرفی نه به عنوان پشتوانه، اما سازمان مادر ما یک گروه مالی است. امروز ۹۶ درصد از فعالیت‌های بانک پاسارگاد خارج از شعبه‌اش اتفاق می‌افتد. اگر غیر از این بود، باید ۲۵ برابر سرمایه‌گذاری فیزیکی صورت می‌گرفت. در نتیجه [ورود به فین‌تک] ارزش افزوده برای شرکت مادر ما هم ایجاد خواهد کرد. از سوی دیگر وقتی به ۱۰ الی ۲۰ سال گذشته نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که زندگی ما اکنون شباهتی به آن زمان ندارد. به همین دلیل حدس می‌زنیم رفتارهای ۱۰ سال آینده نظام بانکی نیز در آینده شبیه به امروز نباشد. در پاسارگاد برنامه ریزی جدی شده که بانکی با چهره روزگار آینده را شکل دهد و یکی از ستون‌ها، ناگزیر فین‌تک خواهد بود.»

نکته دیگری که در این نشست خبری مطرح شد، از میان برداشته شدن راندهای جذب در تریگ آپ بود. معاون رشد و شتابدهی تریگ‌ آپ خبر داد که حالا راندهای مختلف جذب حذف شده و این شتابدهنده همیشه پذیرش دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی