ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Andy OS
نرم افزار و اپلیکیشن

سوء استفاده شبیه ساز اندروید Andy OS از کاربران برای استخراج ارز مجازی

در ماه های اخیر سوء استفاده از منابع سخت افزاری دستگاه های کاربران روز به روز در حال افزایش بوده و اکنون این موضوع به یکی از شبیه سازهای اندروید روی کامپیوترها نیز رسیده: Andy ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

در ماه های اخیر سوء استفاده از منابع سخت افزاری دستگاه های کاربران روز به روز در حال افزایش بوده و اکنون این موضوع به یکی از شبیه سازهای اندروید روی کامپیوترها نیز رسیده: Andy OS.

علی رغم اینکه ارزش برخی از ارزهای مجازی در هفته های اخیر کاهش یافته ولی بسیاری از سوء استفاده کنندگان به دنبال بهره بردن رایگان و بدون اجازه از منابع سخت افزاری کاربران هستند تا به این ترتیب بتوانند پولی به جیب بزنند. اکنون گزارش شده که Andy OS، شبیه ساز محبوب اندروید روی کامپیوترهای دسکتاپ، به منظور استخراج ارز مجازی اقدام به سوء استفاده از منابع کامپیوتر کاربران می کند.

اگر با شبیه سازهای اندروید آشنایی ندارید باید بگوییم که به کمک آنها می توانید محیط اندروید را در سیستم عامل دیگری (از جمله ویندوز) شبیه سازی کنید. به عبارتی به لطف شبیه سازها می توانید هر اپلیکیشن یا بازی را روی کامپیوتر اجرا کنید.

یکی از کاربران Andy OS به تازگی دریافته که دمای پردازنده در هنگام اجرای این شبیه ساز افزایش قابل توجهی نسبت به میزان معمول دارد و در عین حال کارایی کامپیوتر در بازی ها بیش از حد معمول کاهش می یابد. این کاربر در بررسی ها دریافته که مشکل از فایلی به نام updater.exe سرچشمه می گیرد.

Andy OS

ظاهراً این فایل در فرایند نصب شبیه ساز مورد بحث نصب می شود. در بررسی فایل مشخص شده که این فایل به استخراج کننده های ارز مجازی آلوده است که به صورت مخفیانه و بدون اطلاع به کاربر، با استفاده از منابع سخت افزاری سیستم اقدام به استخراج رمز پول می کند.

اشاره شده که مشکل از ابزار نصب کننده Andy OS نیست و به خود سیستم عامل شبیه ساز باز می گردد. به عبارتی نرم افزار اندی به واسطه ارتباط با یک آدرس IP اقدام به دریافت فایل های مورد نیاز برای معدن کاوی روی سیستم می کند.

بنا بر ادعای نماینده ای از اندی، سیستم عامل از فناوری بلاک چِین بهره می برد و به همین دلیل است که فایل updater به عنوان یک تهدید شناخته می شود. با این حال برخی اعتقاد دارند که ابزار استخراج کننده در واقع بخشی از سیستم عامل مورد بحث نیست و توسط فایل ثالثی روی سیستم نصب می شود.

هنگامی که تلاش شده برای حل مشکل با کمپانی تماس گرفته شود، به نظر می رسد تماس ها سانسور شده اند. به این ترتیب باید گفت که اگر این شبیه ساز را نصب کرده اید، بهتر است به دنبال جایگزین دیگری برای آن باشید و به روشی که در انجمن ردیت تشریح شده، اقدام به حذف آن کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی