ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماهاتیر محمد
تکنولوژی

جک ما: دکتر ماهاتیر محمد الهام بخش من برای تاسیس علی بابا بود

جک ما، موسس علی بابا به عنوان فردی آینده نگر در زمینه تجارت الکترونیک شناخته می شود اما وی اخیرا فاش کرده که ایده های خود را از ماهاتیر محمد، بنیانگذار مالزی نوین الهام گرفته ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

جک ما، موسس علی بابا به عنوان فردی آینده نگر در زمینه تجارت الکترونیک شناخته می شود اما وی اخیرا فاش کرده که ایده های خود را از ماهاتیر محمد، بنیانگذار مالزی نوین الهام گرفته است.

علی بابا امروزه یکی از بزرگترین شرکت های فناوری و فروشگاه های آنلاین در دنیا است که نوزده سال قبل توسط جک ما تاسیس شد و حالا موسس خود را به ثروت و شهرتی بی نظیر رسانده است.

او که حالا پنجاه و سه سال دارد اخیرا اعلام کرده که برنامه های ماهاتیر محمد برای تبدیل پایتخت مالزی به یک مرکز کسب و کار فناوری او را به راه اندازی یک کسب و کار دیجیتال تشویق کرده با این امید که فناوری را در چین متحول سازد.ماهاتیر محمدوی مدی شده که ایده این کسب و کار حین خواندن مقاله ای درباره احداث یک منطقه اقتصادی ویژه با فناوری پیشرفته به نام Multimedia Super Corridor در کوالالامپور به ذهن وی خطور کرده است:

با خواندن این مقاله به این فکر افتادم که اگر مالزی می تواند چنین ایده نابی را اجرا کند چرا ما چینی ها نتوانیم؟ چرا من اینکار را از آپارتمان خودم شروع نکنم؟

اینطور بود که ایده های دکتر محمد الهام بخش من برای شروع کار شد و به این خاطر از او تشکر می کنم.

در کمتر از دو سال جک ما علی بابا را با کمک سه نفر دیگر تاسیس کرد و حالا این فروشگاه در عرضه جهانی به رقابت می پردازد.

اگرچه دکتر ماهاتیر محمد اکنون ۹۲ سال سن دارد اما ائتلاف تحت رهبری او با عنوان ائتلاف امید اخیرا در چهاردهمین انتخابات سراسری مالزی با کسب اکثریت ۱۲۲ کرسی در انتخابات مجلس نمایندگان به پیروزی رسید.

جک ما یکی از نخستین افراد سرشناس چین بود که پس از این انتخابات برای دیدار با ماهاتیر محمد راهی کوالالامپور شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی