ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم هواوی
تکنولوژی

هشدار قانونگذاران ایالات متحده به کانادا در مورد تهدیدات امنیتی هواوی

بر اساس گزارشی که ساعاتی پیش منتشر شده قانونگذاران ارشد ایالات متحده به همتایان کانادایی خود در مورد تهدید امنیتی هواوی هشدار داده اند. در این هشدار اعلام شده است که باید هواوی را به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

بر اساس گزارشی که ساعاتی پیش منتشر شده قانونگذاران ارشد ایالات متحده به همتایان کانادایی خود در مورد تهدید امنیتی هواوی هشدار داده اند.

در این هشدار اعلام شده است که باید هواوی را به عنوان هشداری برای امنیت ملی و نیز برای عملیات جمع آوری اطلاعات کانادا و متحدانش در نظر بگیرند. «جیم بالسایل» از مدیر عاملان کمپانی RIM در این باره گفته که هشدار اعلام شده توسط ایالات متحده را باید جدی گرفت.

نگرانی اصلی بالسایل در مورد حفظ کردن حق مالکیت معنوی است که توسط پژوهش های عمومی و به واسطه دانشگاه های کانادا ایجاد شده. نگرانی هایی در این باره وجود دارد که هواوی به واسطه استفاده از این پتنت ها به بازیگری اصلی در حوزه شبکه های مخابراتی 5G در سطح جهان بدل شود.

تهدید امنیت ملی هواوی

چندی قبل، در سال جاری میلادی دولت ایالات متحده به مصرف کنندگان و کسب و کارها هشدار داده بود که از خرید گوشی های هواوی و نیز تجهیزات شبکه این کمپانی اجتناب کنند. دلیل این موضوع ارتباط هواوی با دولت چین اعلام شده بود.

همچنین کنگره ایالت متحده هواوی را تهدیدی برای امنیت ملی خطاب کرده و اعلام نگرانی کرده بود که از این موضوع هراس دارد که دستگاه های تولید شده توسط کمپانی چینی مورد بحث به ضبط کردن داده های مصرف کنندگان و شرکت ها بپردازند و این اطلاعات را به چین ارسال کنند.

در حالی که هواوی جاسوسی از کشورها را نفی کرده بود، دو اپراتور مخابراتی ورایزن و AT&T در لحظه آخر تصمیم گرفتند از دریافت گوشی های هوشمند میت 10 این کمپانی دست بکشند. علاوه بر این ارتش آمریکا دیگر اجازه فروش محصولات این کمپانی را ندارد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا پاسخی به این هشدار نداده. به نظر می رسد این مسئله به کمک هواوی به این کشور مرتبط باشد که باعث شده کانادا به مرکزی اصلی برای توسعه نسل بعدی شبکه های مخابراتی نسل پنجم (5G) بدل شود. در حالی که کانادا احتمالاً نمی خواهد فرصت بهره بردن از این فناوری انقلابی را از دست دهد، ولی در عین حال نگران واکنش متحدان خود است؛ متحدانی که نگران هستند کانادا به واسطه فعالیت نزدیک با هواوی، خود را در معرض خطر قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی