ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کابل کشی دکل‌های برق فشار قوی با پهپاد‌ [تماشا کنید]

به تازگی یک شرکت اپراتور هواپیما و پهپاد‌های هوایی که SkySkopes نام دارد موفق شده با استفاده از پهپاد‌ها راه جدیدی برای کابل کشی دکل‌های برق فشار قوی پیدا کند. آنها با استفاده از یک ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

به تازگی یک شرکت اپراتور هواپیما و پهپاد‌های هوایی که SkySkopes نام دارد موفق شده با استفاده از پهپاد‌ها راه جدیدی برای کابل کشی دکل‌های برق فشار قوی پیدا کند.

آنها با استفاده از یک پهپاد که طناب سبکی را می‌کشد موفق شده‌اند این پروسه‌ی چند مرحله‌ای را به انجام برسانند. این پهپاد کابل‌های سنگین فلزی را می‌کشد که این کابل‌ها نیز وظیفه انتقال جابجایی خطوط برقی بسیار سنگینتری را بر عهده دارند.

پیش‌تر کارگران مجبور بودند که از این دکل‌های خطرناک بالا رفته و کابل‌های قدرت سنگین را با خود حمل کنند تا بتوانند آنها را در محل مناسبشان نصب نمایند. در برخی موارد نیز هلیکوپتر‌ها این وظیفه را برعهده گرفته بودند که این پروسه‌ نیز خطر‌های خاص خود را داشت چرا که ممکن بود کنترل این وسیله‌ی نقلیه در میان کابل‌های برق سخت باشد و به کشته شدن کارگران بیانجامد.

فروردین ماه امسال دو کارگر که در شمال شرقی ایالت پنسیلوانیا مشغول کابل کشی و انتقال سیم‌های سنگین برق به بالای دکل های برق فشار قوی بودند، کنترل هلیکوپترشان  از دستشان خارج شد و پس از برخورد با زمین، جانشان را نیز از دست دادند.

پهپاد‌ها جایگزین مناسبی برای کابل کشی دکل‌های برق فشار قوی به شمار می‌آیند چرا که ریسک کمتری متوجه هلیکوپتر‌ها و کارگران خواهد بود. علاوه بر این روش یاد شده هزینه‌ی این عملیات را تا ۲۵ درصد کاهش خواهد داد. کمپانی SkySkopes قصد دارد این روش را در مقیاس بالاتری انجام دهد، متد خاص خود را به نمایش گذاشته و کسب و کارشان را توسعه دهند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

    ویدیو خرابه

مطالب پیشنهادی