ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت آلمان؛ ساعت های لایکا هم به بازار می آیند

شرکت آلمانی لایکا که در سطح جهان به خاطر دوربین های با کیفیتش مشهور است، محصولات دیگری را هم عرضه می کند. در حال حاضر می توانید هدفون، کیف یا موبایل هایی را بخرید که ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۱۵

شرکت آلمانی لایکا که در سطح جهان به خاطر دوربین های با کیفیتش مشهور است، محصولات دیگری را هم عرضه می کند. در حال حاضر می توانید هدفون، کیف یا موبایل هایی را بخرید که لوگوی لایکا (Leica) و ادعای «طراحی با همکاری لایکا» روی آنها درج شده، ضمن اینکه دوربین های پاناسونیک هم با این نام شناخته می شوند. حالا خبر می رسد که به زودی ساعت لایکا را هم می توانید در بازار ببینید.

البته در این کسب و کار جدید، لایکا مراحل طراحی و مهندسی را نیز به طور کامل در دست دارد. ساعت های لایکا L1 و L2 که در ماه جاری معرفی شدند، اولین محصولات این بخش به شمار می روند که طراحی ساده و جذابی هم دارند: زمینه سیاه با عقربه ها و نشانه های سفید و قطعه های کوچک یاقوت سرخ که رنگ برند لایکا به شمار می رود.

ساعت لایکا

هر دو ساعت لایکا از نوع مکانیکی هستند و با همکاری شرکت لِمان (Lehmann Prazision GmbH) ساخته شده اند. ساعت لایکا L2 در دسته ساعت های GMT جای می گیرد و می تواند با استفاده از عقربه ثانویه، منطقه زمانی دوم را هم به شما نشان دهد.

اگرچه قیمت رسمی این محصولات هنوز مشخص نشده، اما کمپانی سازنده وعده داده که ساعت لایکا L1 کمتر از 10 هزار دلار قیمت خواهد داشت، ضمن اینکه هر دو ساعت در پاییز سال جاری میلادی وارد بازار می شوند. تیراژ تولید هرکدام از این دو ساعت برای سال نخست عرضه، 400 عدد خواهد بود، اما لایکا می خواهد نسخه سفارشی ساعت لایکا L2 را با طلای 18 عیار نیز عرضه کند. مدل سفارشی دیگری از هر دو ساعت مذکور با صفحه قرمز نیز در فهرست محصولات آتی این شرکت قرار دارد، ولی نمی دانیم مشتریان برای این مدل های خاص باید چه مبلغی بپردازند.

ساعت لایکا

از آنجا که لایکا و شرکت های فناوری ارتباط نزدیکی دارند و با توجه به اینکه شرکت های مشهور ساعت سازی دنیا هم یکی پس از دیگری به هوشمند سازی محصولاتشان می پردازند، به نظر می رسد ورود لایکا به این عرصه مقدمه ای باشد بر ساخت ساعت های هوشمند با برند لایکا، که طبیعتاً کیفیت و قیمت بسیار بالایی هم خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Babak Za
    Babak Za | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

    سلام، تا اونجایی که من میدونم لایکا مال سوییسه نه آلمان، دوربین نقشه‌برداری و متر لیزری لایکا رو دارم که میگم.

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۱ تیر ۱۳۹۷

      سلام. شما از تجهیزات لایکا ژئوسیستمز استفاده می کنید که شرکت سوئیسی محسوب میشه، ولی شرکت اصلی لایکا که توی بخش دوربین فعالیت داره آلمانیه.

مطالب پیشنهادی