ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت دیگر برنامه ای برای پشتیبانی ایکس باکس از واقعیت مجازی ندارد

اینطور که از شواهد پیداست، مایکروسافت برنامه های خود را برای پشتیبانی از هدست های واقعیت مجازی روی کنسول ایکس باکس وان به صورت کل رها کرده است. مایک نیکولاس، مدیر ارشد تبلیغات مایکروسافت در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

اینطور که از شواهد پیداست، مایکروسافت برنامه های خود را برای پشتیبانی از هدست های واقعیت مجازی روی کنسول ایکس باکس وان به صورت کل رها کرده است. مایک نیکولاس، مدیر ارشد تبلیغات مایکروسافت در مصاحبه اخیر خود می گوید که «ما هیچ برنامه خاصی برای کنسول ایکس باکس در حوزه واقعت مجازی یا واقعیت ترکیبی نداریم».

او در ادامه می گوید که پی سی «احتمالاً بهترین پلتفرم» برای واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی است و در زمینه ایکس باکس، «تمرکز ما کاملاً روی تجربه ای خواهد بود که هنگام بازی روی تلویزیون حاصل می شود».

در سال 2016 میلادی، فیل اسپنسر، مدیر واحد ایکس باکس مایکروسافت اعلام کرد کنسول «پروژه اسکوریپو» (کنسولی که هم اکنون آن را تحت عنوان ایکس باکس وان ایکس می شناسیم) از «واقعیت مجازی با کیفیت» پشتیبانی خواهد کرد؛ مانند هدست هایی که همین حالا برای پی سی های ویندوزی عرضه شده اند. از آن زمان، مایکروسافت با آکیلس چند همکاری کوچک داشته و تصور می شد که اسکورپیو هم با هدست آکیلس ریفت سازگاری کامل داشته باشد.

طی سال گذشته میلادی، مایکروسافت از هدست های واقعیت مجازی گوناگونی رونمایی کرد و چند ماه بعد به مشتریان گفت که محتویات واقعیت ترکیبی، در سال 2018 به ایکس باکس می آیند. با این حال در نمایشگاه E3 سال گذشته، اسپنسر مثل سابق به صحبت در این باره مشتاق نبود و ضمن اشاره به اینکه هنوز چند سالی با موفقیت واقعیت مجازی فاصله داریم گفت که این محتویات برای عرضه روی ایکس باکس آماده نیستند.

به نظر می رسد که رشد کم تر از انتظار پلتفرم های واقعیت مجازی، دلیل اصلی ناامیدی مایکروسافت از این حوزه بوده است. با این حال سونی طی چند سال اخیر عملکرد قابل قبولی با هدست پلی استیشن وی آر داشته و مایکروسافت هم اقبالی مشابه را روی پلتفرم پی سی یافته است. مایکروسافت که هنوز در حال احیا از سال ابتدایی عرضه ایکس باکس است، احتمالاً نمی خواهد یکبار دیگر با تکرار ناکامی سخت افزاری مثل کینکت شرایط را برای خودش سخت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی