ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکایت آلفابت از اوبر
خودرو

اوبر شبیه سازی فناوری خودران را بعد از تصادف مرگبار اخیر افزایش می دهد

بر اساس گزارش منتشر شده در وبسایت The Information کمپانی اوبر تست های شبیه سازی مربوط به اتومبیل های خودران خود را افزایش داده است. این اقدام پس از تصادف مرگبار یکی از خودروهای ناوگان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

بر اساس گزارش منتشر شده در وبسایت The Information کمپانی اوبر تست های شبیه سازی مربوط به اتومبیل های خودران خود را افزایش داده است. این اقدام پس از تصادف مرگبار یکی از خودروهای ناوگان این شرکت با عابری پیاده در ماه مارس، در دستور کار قرار گرفته است.

آنطور که در این گزارش آمده، ظاهرا پیش از این حادثه تلخ که در آریزونا رخ داد، اوبر توجه چندانی به تست های شبیه ساز نداشته و به نوعی آنها را نادیده می گرفته است.

منابع نشریه دیجیتال The Information ادعا می کنند که سرمایه گذاری اوبر در نرم افزار شبیه سازی کافی نبوده و کدهای ناسازگار زیادی بین این نرم افزار و نرم افزار نصب شده بر روی اتومبیل های خودران دیده می شوند.

با وجود این منابع مذکور اعلام کرده اند که تاکنون شواهد مستقیمی از ارتباط سرمایه گذاری ناکافی و تصادف منجر به مرگ خودروی اوبر پیدا نشده است.

بد نیست اشاره کنیم نرم افزار شبیه ساز اوبر که هسته اصلی آن را موتور Unreal Engine نشکیل می دهد، عمر زیادی نداشته و جدید به حساب می آید. به نوشته The Information این نرم افزار تا زمان اخراج آنتونی لواندوفسکی – رهبر پیشین پروژه خودران اوبر – در میانه های سال 2017 توسعه نیافته بود.

علاوه بر این به نظر می رسد اختلاف نظرهایی نیز بین مهندسین بخش شبیه ساز و مهندسین سایر دپارتمان های اوبر وجود داشته است. در هر صورت این کمپانی می خواسته برای رقابت با ویمو، امسال اتومبیلی خودران در آریزونا ارایه کند.

ویمو که رقیب اصلی اوبر محسوب می شود، مدتی است رو به شبیه سازی تست های خودران رو آورده است. نوامبر گذشته این شرکت از دستیابی به رکورد 2.5 میلیون مایل تست در نرم افزار شبیه ساز Carcraft خبر داد. در کنار این رکورد، ویمو توانسته 4 میلیون مایل تست را در شرایط واقعی انجام دهد.

جالب اینکه ویمو فناوری خودران خود را برتر از اوبر می داند. سال گذشته ویمو اعلام کرد که بطور میانگین هر 5,128 مایل یک بار عامل انسانی در کار سیستم های خودران این شرکت دخالت نموده؛ در حالی که در سیستم های ویمو تقریبا در هر مایل، راننده وارد عمل شده و خطاهای احتمالی را تصحیح کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی