ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی تسلا
تکنولوژی

تسلا از تکنسین خرابکار خود شکایت می‌کند

چند روز پیش ایلان ماسک از خرابکاری یکی از تکنسین‌های شرکت تسلا در خط تولید کارخانه گیگافکتوری نوادا خبر داد و حالا امروز خبر آمده که به سبب هک و انتقال داده‌های محرمانه تسلا به ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

چند روز پیش ایلان ماسک از خرابکاری یکی از تکنسین‌های شرکت تسلا در خط تولید کارخانه گیگافکتوری نوادا خبر داد و حالا امروز خبر آمده که به سبب هک و انتقال داده‌های محرمانه تسلا به شرکت‌های دیگر، آن‌ها قصد شکایت از کارمند سابق خود را دارند.

پرونده قضایی تسلا در ارتباط با شخصی است به نام «مارتین تریپ» و اتهام او بدین شرح است: تریپ «به صورت غیر قانونی اطلاعات محرمانه و تجاری شرکت را هک کرده و آن‌ها را در اختیار شرکت‌های شخص ثالث قرار داده است».

بدین منظور، تریپ یک نرم‌افزار هک روی کامپیوتر سه نفر از کارمندان نصب کرده تا به صورت منظم اطلاعات محرمانه را استخراج کند. به گفته تسلا، تریپ به هک سیستم عامل اعتراف کرده و اتهام نشر بیانیه‌های دروغین در رسانه‌ها در مورد اطلاعات دزدیده شده نیز به پرونده‌اش افزوده شده.

پیشتر گزارشی منتشر شده بود مبنی بر استفاده تسلا از باتری‌های معیوب در خودروها که به گفته تسلا چنین موضوعی حقیقت ندارد و منبع این گزارش مارتین تریپ بوده. گویا در گزارش تریپ به میزان تولید ضایعات تسلا هم اشاره شده که این شرکت مدعی است اطلاعات تکنسین سابق شدیدا اغراق آمیز و به دور از حقیقت بوده.

ایلان ماسک ابتدا این اتفاق را چند روز پیش و از طریق ایمیل با کارکنان خود در میان گذاشت. او به جز محکوم کردن اقدامات مارتین تریپ، شرکت‌های خودروسازی رقیب و شرکت‌های نفتی و گازی را متقلب خواند و گفت اگر آن‌ها حاضرند در زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای تا این مرحله پیش بروند، چه کارهای دیگری ممکن است انجام دهند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ehsan hasani
    ehsan hasani | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

    رقابت ناسالم

مطالب پیشنهادی