ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیم کوک
تکنولوژی

سقوط ۴۳ پله‌ای تیم کوک در لیست مدیرعامل‌های برتر از نگاه کارمندان

آخرین گزارش وبسایت Glassdoor از لیست ۱۰۰ مدیرعامل برتر شرکت‌ها حکایت از سقوط آزاد تیم کوک دارد. مدیرعامل شرکت اپل که سال گذشته از رتبه ۸ به ۵۳ رسیده بود، در آخرین به‌روزرسانی این لیست ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

آخرین گزارش وبسایت Glassdoor از لیست ۱۰۰ مدیرعامل برتر شرکت‌ها حکایت از سقوط آزاد تیم کوک دارد. مدیرعامل شرکت اپل که سال گذشته از رتبه ۸ به ۵۳ رسیده بود، در آخرین به‌روزرسانی این لیست حالا ۴۳ پله سقوط کرده و به جایگاه ۹۶ رسیده است و به زحمت در انتهای لیست باقی مانده.

در گزارش مورد بحث، از کارکنان شرکت‌ها پرسش می‌شود که آیا رهبری مدیرعامل خود را تایید می‌کنند یا نه. اگرچه امتیاز تیم کوک با رضایت ۹۱ درصدی کارکنانش بسیار عالی به نظر می‌رسد اما کاهش رضایت نسبت به سال‌های پیش علت سقوط آزاد او بوده. جالب اینکه میانگین امتیاز مدیرعامل‌ها در وبسایت Glassdoor فقط ۶۷ درصد است.

به گفته برگزارکنندگان این نظرسنجی، علت نارضایتی کارکنان اپل از تیم کوک به دلیل «فرهنگ پنهان‌کاری»، «استرس بالا» و «زنجیره‌ای سختگیرانه از دستورات» بوده است. البته هیچ‌یک از این دلایل نسبت به سال پیش جدید نیستند و مدتی طولانی است که اپل با چنین مشکلاتی درگیر است.

در نقطه مقابل نیز کارکنان از مواردی نظیر مزایای رفاهی خوب، افراد عالی و محیط کاری سرگرم‌کننده گفته‌اند. البته باید بدانید که تعداد کارمندان بخش فروش از کارمندان داخل شرکت بسیار بیشتر بوده بنابراین نظرات بیشتر تجربه دپارتمان فروش و فروشگاه‌های اپل را منتقل می‌کند.

تیم کوک ۵۷ ساله پس از استعفای جابز به دلیل بیماری در سال ۲۰۱۱، سمت مدیرعاملی را در اپل به عهده دارد. از آن زمان تاکنون علی‌رغم انتقادها به عدم ایجاد نوآوری‌های تازه اما شرکت اپل موفق شده به ارزشمندترین برند دنیا تبدیل شود و در آینده‌ای نزدیک احتمالا اولین کمپانی ۱ تریلیون دلاری در دنیا خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ?️
    ?️ | ۱ تیر ۱۳۹۷

    به صورت سالیانه همین کار رو برای مدیران سازمان‌های ایرانی انجام بدهند تا نمره شان را ببینیم.
    یک پرسشنامه اینترنتی که چیزی نیست.

  • ?️
    ?️ | ۱ تیر ۱۳۹۷

    باید دید نمره مدیره‌ های چند در می آید!
    پرسشنامه اش را کجا می توان پیدا کرد؟

  • peyman17
    peyman17 | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

    اپل تحت فرمان این یارو فقط داره درجا میزنه و هیچ نو آوری نداشته رو پروژه شکست خورده خودرو خوردان کلی پول از دست داد و الان هم با گرون کردن محصولاتش داره سود میکنه اپل درواقع یک شرکت چینی محسوب میشه نه آمریکایی

مطالب پیشنهادی