ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

AirMirror
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی و آموزش کار با AirMirror؛ راهکاری برای کنترل از راه دور موبایل های اندرویدی

AirMirror راهکار جدیدی است که سازندگان اپلیکیشن ایردروید برای کنترل از راه دور گجت‌های اندرویدی ارائه کرده‌اند؛ ابزاری که به کمکش می‌توانید از رایانه یا گوشی کنترل کامل یک گوشی دیگر را در دست بگیرید. ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

AirMirror راهکار جدیدی است که سازندگان اپلیکیشن ایردروید برای کنترل از راه دور گجت‌های اندرویدی ارائه کرده‌اند؛ ابزاری که به کمکش می‌توانید از رایانه یا گوشی کنترل کامل یک گوشی دیگر را در دست بگیرید.

در این مقاله به معرفی این اپلیکیشن و آموزش کار با آن خواهیم پرداخت.

AirMirror

دلایل زیادی برای کنترل از راه دور یک موبایل وجود دارند. فرض کنید دوست‌ کار نابلد شما به مشکلی در موبایلش برخورد کرده و با وجود راهنمایی های تلفنی شما هم نتوانسته کار به جایی ببرد. اینجاست که می‌توانید «شخصا» وارد عمل شده و مدیریت مشکل را از راه دور در دست بگیرید.

البته دلایل ساده‌تری هم هست. ممکن است بخواهید از این خصوصیت برای نظارت روی فرزندان‌تان استفاده کنید که دور از چشم شما به چه کاری مشغول هستند (هر چند بهتر است که به حریم خصوصی بچه‌ها احترام بگذارید!).

به لطف AFK Assistance امکان کنترل از راه دور بازی‌های موبایل را دارید

AirMirror در چنین مواقعی به کار می‌آید. با این ابزار می‌توانید از طریق رایانه یا موبایلی که در دست دارید، کنترل کامل یک موبایل دیگر را از راه دور بدست بگیرید و ابزار کاملی برای تسلط روی آن در اختیار داشته باشید. حتی موبایل گیمرها هم می‌توانند یکی از مخاطبین عمده AirMirror باشند.

به لطف قابلیت AFK Assistance، امکان کنترل از راه درو بازی‌های موبایل هم برایتان ممکن شده. اگر پای رایانه نشسته‌اید، می‌توانید بازی موبایل را با ماوس و کیبورد کنترل کنید و از لحظات جذاب بازی‌تان فیلم بگیرید.

چگونه از AirMirror استفاده کنیم؟

AirMirror

AirMirror فعلا برای کنترل از راه دور دیوایس‌های اندرویدی کاربرد دارد، چرا که نسخه iOS هنوز منتشر نشده و اگر فرض بگیریم که همین حالا هم به آن دسترسی داشتید به خاطر محدودیت‌های سیستم عامل نمی‌توانستید از آن برای کنترل از راه دور یک آیفون استفاده کنید.

با این حساب نسخه iOS هنگام عرضه فقط در نقش یک «کلاینت» برای کنترل دیوایس‌های اندرویدی عمل خواهد کرد، نه یک «میزبان». به عبارت دقیق‌تر، نمی‌توانید آن را روی یک آیفون برای کنترل یک آیفون دیگر به کار بگیرید.

AirMirror فعلا برای کنترل از راه دور دیوایس‌های اندرویدی کاربرد دارد

اما در مورد اندروید خوشبختانه این محدودیت وجود ندارد. هم از طریق یک دیوایس اندرویدی و هم رایانه می‌توانید به قابلیت‌های AirMirror دسترسی داشته باشید. هر چند AirMirror برای برقراری ارتباط میان دو دیوایس دنگ و فنگ‌های خاص خودش را دارد و راه‌اندازی اولیه آن کار چندان ساده‌ای نیست. با این وجود بگذارید مراحل برقراری ارتباط میان دو دستگاه را قدم به قدم با هم مرور کنیم:

۱. برای کنترل از راه دور یک موبایل اندرویدی توسط یک موبایل دیگر لازم است که دستگاه میزبان شما (همان که کنترل می‌کنید) روت شده باشد. در غیر این صورت باید دستگاه میزبان را از طریق USB به رایانه وصل کرده و ارتباط را از طریق کلاینت دسکتاپ AirDroid برقرار کنید. [دانلود ایردروید برای دسکتاپ]

۲. پیش از نصب کلاینت دسکتاپ، باید USB Debugging را روی گوشی میزبان فعال کرده باشید. برای این کار وارد تنظیمات اندروید شده و About Phone را پیدا کنید. وارد این بخش شوید و روی گزینه Build Number هفت بار ضربه بزنید. در این صورت گزینه جدیدی به نام Developer Options در تنظیمات اندروید نمایان می‌شود که با ورود به این بخش می‌توانید USB Debugging را فعال نمایید.

۳. بعد از دانلود و نصب AirDroid روی دسکتاپ، وارد حساب کاربری‌تان شوید و از پنل سمت چپ برنامه روی آیکن دوربین دوچشمی کلیک کنید. حالا در صفحه باز شده روی گزینه Non-Root کلیک کنید و کابل USB را به گوشی بزنید. کار تمام است.

حالا می‌توانید با انتخاب دستگاه دلخواه از فهرست، کنترل کامل آن را در دست بگیرید (برای کنترل از راه دور در هر دو دستگاه مهمان و میزبان باید با یک حساب کاربری وارد شده باشید).

AirMirror

AirMirror با وجود تمام این مزایا محدودیت‌های ریز و درشتی هم دارد. به عنوان مثال امکان برقراری تماس از راه دور را دارید، اما برای حرف زدن یقینا به خود گوشی نیاز خواهید داشت. بنابراین این قابلیت AirMirror شاید فقط برای تک زنگ زدن به کارتان بیاید.

نسخه iOS اپلیکیشن در دست توسعه قرار دارد

نکته بعد این که در صورت قفل بودن صفحه دیوایس میزبان با حسگر اثر انگشت امکان بازگشایی از راه دور را ندارید. البته به این موضوع به خاطر حفظ امنیت نمی‌توان خیلی خرده گرفت.

در مجموع به خاطر میرِر کردن بسیار نرم و روان و کاربردهای پرشمار AirMirror، مطمئنا از نصب اپلیکیشن منافع زیادی نصیب‌تان می‌شود. اما شاید با دردسرهای راه‌اندازی AirMirror روی دستگاه‌های روت نشده، به طور کلی بتوان اپلیکیشن را اینگونه ارزیابی کرد: تنها افرادی از آن لذت کاملی می‌برند که بخواهند کنترل یک موبایل روت شده را در دست بگیرند.

نظر شما چیست؟ آیا اپلیکیشن را در حالت غیر روت هم مفید و کاربردی می‌بینید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

AirMirror: Remote control devices

AirMirror: Remote control devices

سازنده: SAND STUDIO قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 16 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • جیمی ارغوان
    جیمی ارغوان | ۲ تیر ۱۳۹۷

    this item isn't available in your country!
    ??

  • حمید بهرامی
    حمید بهرامی | ۱ تیر ۱۳۹۷

    سلام
    لطفا یه راه بگید بتونم با وایفای هات اسپات تصویر ضبط اندروییدی ماشینم رو آینه کنم روی تبلت اندرویدی برای سرنشینان عقب ...

  • MarShaL
    MarShaL | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

    سلام مطلب مفیدی بود جناب آقای بیگ‌زاده درون نرم افزار در تنظیمات ژده ۲۰۰ مگابایت و ۳۰ روز یعنی این که حجم تبادل دیتا بیشتر از ۲۰۰ مگابایت بشه باید پول بدیم؟ یا این که ۳۰ روز تمام بشه (لطفاً واضح توضیح بدید ن با یک بله یا خیر)

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۱ تیر ۱۳۹۷

      بله درسته، اگه تبادل دیتای شما تو یه بازه مشخص به دویست مگابایت برسه، برای مقدار بیشتر باید نسخه پرمیوم اپلیکیشن رو بخرید.

مطالب پیشنهادی