ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی تسلا
تکنولوژی

درگیری تسلا و تکنسین خرابکار ابعادی شنیع تر از قبل به خود گرفته است

چند ساعت بعد از اینکه تسلا از تکنسین خود به خاطر سرقت اسرار شکایت کرد و چند روز بعد از اینکه ایلان ماسک او را خرابکار نامید، این کمپانی ساکن سیلیکون ولی دست به ادعایی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

چند ساعت بعد از اینکه تسلا از تکنسین خود به خاطر سرقت اسرار شکایت کرد و چند روز بعد از اینکه ایلان ماسک او را خرابکار نامید، این کمپانی ساکن سیلیکون ولی دست به ادعایی تکان دهنده زده است. تسلا می گوید که یکی از دوستان کارمند اخراج شده، مارتین تریپ، با کمپانی تماس گرفته و اعلام کرده که قصد دارد به کارخانه گیگافکتوری در نوادا حمله کرده و دست به تیراندازی بزند.

اما تریپ که معتقد است با دیدن وضعیت خطرناک باتری های اتومبیل های تسلا تصمیم به افشاگری گرفته، به نشریه واشنگتن پست می گوید که این موضوع حقیقت ندارد. ایمیل هایی که در روز اخراج کارمند تسلا مبادله شده اند و به دست واشنگتن پست رسیده اند، نشان می دهد که هر دو طرف ماجرا، لحنی زننده با یکدیگر داشته اند اما تریپ می گوید که هیچوقت دست به تهدید نزده است.

دفتر پلیس Storey County، منطقه ای که گیگافکتوری در آن واقع شده، در روز سه شنبه اطلاعاتی مبنی بر تهدید امنیت گیگافکتوری دریافت می کند و حالا گزارش داده که بعد از چند ساعت مشخص شد که این تهدید جدی نیست. در حالی که پلیس می گوید تمام طرفین ماجرا زیر نظر باقی می مانند تا تحقیقات ادامه پیدا کند، تسلا اعلام کرده که نیروی امنیتی گیگافکتوری را افزایش می دهد.

تمام این جدل ها باعث شده که درگیری های داخلی تسلا، شکلی عمومی به خود بگیرند و ماسک نیز همچون مدیری ناتوان از خویشتن داری جلوه می کند. این موضوع همچنین نشان داده که ماسک شخصیتی پارانویید دارد؛ زیرا وی اخیراً در ایمیلی همگانی از کارمندان خود خواست تا در برابر «نیروهای خارجی» هوشیار باشند و در بخشی دیگر نوشت «تنها پارانویید است که زنده می ماند».

به ندرت پیش می آید که یک کمپانی بزرگ مثل تسلا که ارزشی معادل 60 میلیارد دلار دارد اجازه دهد جدل های داخلی این چنین به گوش عموم مردم برسند. همچنین به ندرت پیش می آید که میلیاردری شناخته شده مثل ماسک -که هم اکنون پروژه هایی مثل سفر به مریخ، اتومبیل های خودران و تونل های انتقال ترافیک را دست دارد- این چنین شخصاً وارد ماجرا شود. اما ایمیل ها نشان می دهد که او تریپ را «انسانی وحشتناک» خوانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ?️
    ?️ | ۲ تیر ۱۳۹۷

    با مشخص شدن این که مشکل باطری ها واقعا جدی بوده یا خیر، معلوم می شود پاپوش درست کردن برای تسلا و ایلان ماسک بوده یا واقعا وجود یک مشکل جدی که یک کارمند شرکت افشا کرده.
    تا الان که مشکل حادی بواسطه باطری ها گزارش نشده.

  • pouya s
    pouya s | ۱ تیر ۱۳۹۷

    شاید غول های نفتی آمریکا از خراب شدن اعتبار کمپانی تسلا سود ببرند قبلا تو یه مستند دیده بودم که کمپانی های نفتی سالانه پول هایی را برای جلوگیری از رشد صنایع تولید کننده تجهیزات انرژی خورشیدی خرج می کنند. البته این صرفا فرضیه هست

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱ تیر ۱۳۹۷

    کلا برای خراب کردن ماسک و شرکتهاش در سطح رسانه ای خیلی دارن تلاش میکنن ... دلیلشو کسی میدونه ! آیا ماسک داره باعث به هم خوردن یه تعادل میشه که اینطوری دارن باهاش برخورد میکنن ؟

    • حجازی
      حجازی | ۱ تیر ۱۳۹۷

      میشه گفت که شرکتهای نفتی دستی دارن تو این کار و تقریبا همین شرکتها باعث میشن که سالها پذوژهای پاک عقب بیفته. توی ایران هم همین موضوع حاکمه کافیه لختراعی داشته باشی که یک محصول پر فروش رو تحت شعاع قراربده و مشکل ایجاد کنه و اون شرکت هم شروع میکنه به برخورد با شما.

    • arman_kargar
      arman_kargar | ۱ تیر ۱۳۹۷

      شک نکن که خیلی از کمپانی های خودرو سازی بدنبال زمین زدن تسلا هستند. بقول یه بنده خدایی آب رو بریز اونجایی که می سوزه ? ?

مطالب پیشنهادی