ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آلونسو به دنبال کسب تاج سه‌ گانه موتور اسپرت

رقابت‌ های ۲۴ ساعته لمانز در کنار ایندیاناپولیس 500 و گرندپری موناکو آورنده بالاترین مقام قهرمانی برای رانندگان حرفه ‌ای است. كسى كه قهرمانى هر سه مسابقه را به دست بياورد عنوان تاج سه‌ گانه ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

رقابت‌ های ۲۴ ساعته لمانز در کنار ایندیاناپولیس 500 و گرندپری موناکو آورنده بالاترین مقام قهرمانی برای رانندگان حرفه ‌ای است. کسى که قهرمانى هر سه مسابقه را به دست بیاورد عنوان تاج سه‌ گانه موتور اسپرت یا Triple Crown به او تعلق مى گیرد. تا کنون فقط یک راننده یعنى گراهام هیل موفق به کسب مقام قهرمانی در هر ۳ مسابقات شده است. در حال حاضر فرناندو آلونسو راننده‌ ی تیم فرمول یک مک‌ لارن و قهرمان سال هاى ٢٠٠۵ و ٢٠٠۶ رقابت هاى فرمول یک با شرکت در مسابقات امسال لمانز، به‌ دنبال کسب این عنوان است. تاج سه‌ گانه موتور اسپرتهشتاد و ششمین دوره از مسابقات ۲۴ ساعته ‌ی لمانز، در حالی برگزار شد که تیم تویوتا به ‌عنوان مهم‌ ترین شرکت کننده در کلاس LMP1 با دو خودرو و ۶ راننده حضور دارد. مسابقات لمانز ۲۴ ساعته به‌ عنوان قدیمی‌ ترین رقابت‌ های استقامتی اتومبیلرانی جهان همانند چند سال اخیر در برنامه ‌ی فدارسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) قرار گرفته است. ۶۰ خودرو تیم‌ های مختلف جهان در قالب چهار کلاس LMP1، LMP2، LMGTE Pro و LMGTE Am در پیست ۱۳.۶ کیلومتری دلا سرت شهر لمان فرانسه گرد هم آمدند تا همانند ۷۰ سال گذشته، خودروها و راننده‌ ها به رقابت بپردازند.پیست لمانز در مقایسه با سال گذشته تغییرات اندکی چون مقاوم‌ سازی حصارهای ایمنی داشته است اما نبودن خودروسازان بزرگی چون آئودی و پورشه در کلاس LMP1 از تغییرات بزرگ امسال محسوب مى شود. در کلاس های LMP1 لمانز ۱۰ خودرو، LMP2 با رقابت نزدیک‌ تر ۲۰ خودرو، LMGTE Pro جذاب ۱۷ خودرو و LMGTE Am دیدنى۱۳ خودرو شرکت داشته تا در مجموع ۶۰ خودرو در مدت ۲۴ ساعت در این پیست تاریخی رقابت کنند.
تعیین خط مسابقات ۲۴ ساعته لمانز ۲۰۱۸ با برترى خودروی شماره ۸ تویوتا TS050 هیبرید و رانندگی سباستین بوئمی، کازوکی ناکاجیما و فرناندو آلونسو به پایان رسید.دو خودروی این شرکت ژاپنی با شماره‌ های ۸ و ۷ جایگاه اول و دوم را به‌ دست آوردند تا تویوتا، پس از مزدا در سال ۱۹۹۱، دومین خودروساز ژاپنی پیروز در مسابقه ۲۴ ساعته لمانز باشد.
در طول تمام مسابقه دو خودروی تویوتا در حال رقابت با یکدیگر بودند. این رقابت نزدیک با تخلف بوئمی هم تیمی آلونسو و جریمه‌ی ۶۰ ثانیه‌ ی خودروی شماره ۸ جذاب‌ تر شد. رانندگی شبانه‌ ی آلونسو و سپس عملکرد مثال زدنی ناکاجیما، پس از ۱۶ ساعت خودروی شماره ۸ را دوباره به مقام اول رساند. انحراف خودروی شماره ۷ هنگام رانندگی خوزه ماریا لوپز هنگامی که تنها ۳ ساعت با پایان مسابقه مانده بود، کمک بیشتری به آلونسو و هم‌ تیمی‌ هاى او کرد.آلونسو راننده‌ ی تیم فرمول یک مک‌لارن و طالب تاج سه‌ گانه موتور اسپرت پس از عبور ناکاجیما از خط پایان گفت:

حس فوق‌ العاده ‌ای دارم. اصلاً به تماشای خودروی تیم خودم عادت ندارم چون معمولاً خودم پشت فرمان آن هستم و رانندگى مى کنم. مسابقه‌ ی نزدیکی بود؛ دو خودروی تویوتا در بیشتر اوقات با اختلاف یک دقیقه رقابت می‌ کردند.

پس از تویوتا، مقام‌ های دوم و سوم مجموع و کلاس LMP1 به دو خودروی تیم سوئیسی ربلیون ریسینگ (Rebellion Racing) رسید. به جز آلونسو، جنسن باتن قهرمان سابق مسابقات فرمول یک نیز برای اولین بار در لمانز شرکت کرد. باتن به اندازه‌ ی آلونسو موفق نبود. او پس از ۳۱۵ دور با نقص فنی خودرو مواجه شد و از مسابقه کنار رفت. در کلاس خودروهای LMP2 تیم روسی G-Drive Racing، کلاس LMGTE Pro تیم پورشه و کلاس LMGTE Am تیم آلمانی دمپسی-پروتون به مقام اول رسیدند.  برای کسب تاج سه‌ گانه موتور اسپرت آلونسو باید در مسابقه ایندیاپولیس 500 هم عنوان اول را کسب کند تا پس از گراهام هیل، راننده‌ ی افسانه‌ ای بریتانیا، دومین راننده‌ ی تاریخ باشد که این عنوان را به‌دست می ‌آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی