ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همکاری گوگل و هوآوی فشار دولت آمریکا
تکنولوژی

فشار مضاعف دولت آمریکا بر گوگل به خاطر همکاری با شرکت چینی هواوی

پس از آن که عمق همکاری های تکنولوژیکی کمپانی گوگل با وزارت دفاع آمریکا آشکار شد این شرکت تحت فشار شدید رسانه ها و افکار عمومی قرار گرفت و در نهایت ناچار شد از تمدید ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱ تیر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

پس از آن که عمق همکاری های تکنولوژیکی کمپانی گوگل با وزارت دفاع آمریکا آشکار شد این شرکت تحت فشار شدید رسانه ها و افکار عمومی قرار گرفت و در نهایت ناچار شد از تمدید قرارداد خود با پنتاگون منصرف شود. حال به نظر می رسد به عنوان تلافی و به بهانه همکاری گسترده با شرکت چینی هواوی، بزرگترین موتور جستجوی دنیا تحت فشار دولت و قانونگذاران ایالات متحده قرار گرفته است.

در نامه ای که اخیراً جمعی از سناتورهای عمدتاً جمهوری خواه به ساندار پیچای مدیر عامل کمپانی مورد بحث نوشته اند آمده که «شراکت استراتژیک» گوگل با کمپانی چینی منجر به ایجاد یک تهدید جدی برای امنیت ملی و مشتریان در خاک آمریکا می شود، چرا که این شرکت همکاری هایی نیز با آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده دارد.

همکاری گوگل و هوآوی فشار دولت آمریکا

این گروه از گوگل و هولدینگ مالک آن آلفابت درخواست کرده اند که در روابط تجاری خود با هواوی تجدید نظر کند، چرا که این شرکت روابطی عمیق با احزاب کومونیست در داخل چین دارد. لازم به ذکر است که برخی از مراجع اطلاعاتی دولت فدرال (بدون ارائه سندی مشخص) مدعی شده اند که کمپانی های بزرگ چینی مانند هواوی یا ZTE مشغول همکاری مستقیم با دولت این کشور برای پیشبرد اهداف سیاسی-تجاری آن هستند.

چندی پیش نفر اول پلیس فدرال در یک جلسه استماع در کنگره اعلام کرده بود که آنها نگرانند هواوی توانسته باشد قدرت خود را در میان جامعه کمپانی های ارتباطی آمریکایی نفوذ بدهد. او همچنین در مورد خطرات امنیتی استفاده از تجهیزات ساخت برندهای چینی توسط سازمان های دولتی به جهت افزایش احتمال جاسوسی از طریق آنها هشدار داده است.

همکاری گوگل و هوآوی فشار دولت آمریکا

یکی از سخنگویان گوگل در واکنش به این نامه به خبرگزاری رویترز گفته: «گوگل به مانند بسیاری از شرکت های آمریکایی، با تامین کنندگان و سازندگان بسیاری از سرتاسر جهان از جمله هواوی همکاری تجاری دارد. در این قراردادها هیچگونه توافقی دال بر قرار دادن اطلاعات کاربران در اختیار شرکت های دیگر وجود ندارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۱ تیر ۱۳۹۷

    آمریکایی ها هم از توطئه و وجود دشمن‌های خارجی می ترسن. اونوقت ما ایرانی هم می گیم همه اینا توهمه

  • Mahdi Farahani
    Mahdi Farahani | ۱ تیر ۱۳۹۷

    هواوی جوری داره پیشرفت میکنه ک امریکا میترسه تکنولوژی از دستش در بیاد

    • rasoolazizi
      rasoolazizi | ۱ تیر ۱۳۹۷

      پیشرفت هواوی هرچقدر باشه دو 24ساعت مثل zte میشه

مطالب پیشنهادی