ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل اکسپریا XZ3 Premium سونی همراه با نمایشگر 18:9 و اندروید P در راه است

با توجه به زمان بندی همیشگی سونی در رونمایی از موبایل های جدید، اخبار افشایی حاکی از این موضوع بوده اند که باید منتظر رونمایی از اسمارت فون اکسپریا XZ3 در تابستان و در جریان ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

با توجه به زمان بندی همیشگی سونی در رونمایی از موبایل های جدید، اخبار افشایی حاکی از این موضوع بوده اند که باید منتظر رونمایی از اسمارت فون اکسپریا XZ3 در تابستان و در جریان نمایشگاه IFA 2018 باشیم.حالا بنابر اطلاعاتی که اخیراً به دست آمده، سونی می خواهد نسخه ای ارتقایافته از موبایل اکسپریا XZ2 Premium را نیز روانه بازار کند که طی ماه آوریل به دست مشتریان رسیده بود.

موبایل اکسپریا XZ3 با شماره مدل «H8416» شناخته می شود و حالا مشخص شده که مدل پریمیوم آن نیز «H8614» نام گرفته و احتمالاً با بهبودهایی قابل توجه نسبت به مدل معمولی همراه خواهد بود. پیش از هر چیز، رزولوشن این دستگاه به مراتب بالاتر بوده و برابر با 3840x1920 پیکسل است. این یعنی XZ3 Premium از نمایشگری با نسبت ابعاد 18:9 برخوردار خواهد بود؛ آن هم در حالی که سونی مدتی پیش گفت نسبت ابعاد 16:9 تجربه بصری بهتری فراهم می کند.

سونی اکسپریا XZ3 Premium

البته نکته عجیب در اطلاعات اخیر اینکه رزولوشن دستگاه، دقیقاً آن چیزی نیست که انتظار داریم؛ زیرا موبایلی با نمایشگر 4K و نسبت ابعاد 18:9 باید رزولوشن 4320x2160 پیکسل را به نمایش درآورد. از این مسئله که بگذریم، ظاهراً اندروید 9.0 نیز به صورت پیش فرض روی دستگاه نصب خواهد بود.

از منظر سایر مشخصات سخت افزاری، اکسپریا XZ3 Premium سونی احتمالاً با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی از راه می رسد. وقتی نوبت دوربین می شود، بعید است شاهد ارتقایی چشمگیر باشیم و احتمالاً دوربین اصلی دوگانه، مثل مدل دیگر به سنسورهایی 19 و 12 مگاپیکسلی مجهز باشد و یک لنز 13 مگاپیکسلی هم روی پنل جلویی تعبیه شود.

با توجه به تاریخ عرضه موبایل اکسپریا XZ2 Premium، سونی احتمالاً عرضه XZ3 Premium را به اواخر ماه نوامبر موکول کرده باشد. با این همه، موبایل اکسپریا XZ3 قرار است در IFA 2018 رونمایی شود و شاید سونی تصمیم به معرفی مدل پریمیوم نیز بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • masoudgh
    masoudgh | ۱ تیر ۱۳۹۷

    زشته

  • shs77
    shs77 | ۱ تیر ۱۳۹۷

    بنظر فیک باشه!
    چون این رزولوشن غیر عادیه و در خیلی بنچ مارک ها و شایعات چند ماه پیش رزولوشن صفحه این گوشی 2160*4320 بوده!
    پنل صفحه هم احتمال زیاد اولد هست

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۱ تیر ۱۳۹۷

    بس کن سونی خان و بخش موبایلت رو جمع کن.

  • فواد قبله
    فواد قبله | ۱ تیر ۱۳۹۷

    بهبود نرم افزار دوربین، افزایش بیشتر حافظه داخلی و تغییرات بیشتر توی طراحی (مثلا حذف کامل حاشیه ی پایین حداقل تو مدل کامپکت) جزو مواردیه که میتونه افزایش فروش و استقبال مشتری رو بدنبال داشته باشه

  • Masoud Z3
    Masoud Z3 | ۱ تیر ۱۳۹۷

    با این وضع اقتصاد حتی نمیشه گوشی گلکسی j1 هم خرید. دیگه اصلی رغبتی برا خوندن اخبار تکنولوژی ندارم

مطالب پیشنهادی