ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

CHINA WILL START TRACKING CAR OWNERS FROM 2019
خودرو

چین با نصب چیپ های کامپیوتری از سال 2019 مالکین همه خودروها را تحت نظر می گیرد

دولت چین قصد دارد از سال آینده تمامی شهروندان مالک خودرو و رانندگان حاضر در مسیر های عمومی را تحت نظر بگیرد. به همین خاطر تمامی خودروهایی که از سال 2019 به بعد تولید شوند، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

دولت چین قصد دارد از سال آینده تمامی شهروندان مالک خودرو و رانندگان حاضر در مسیر های عمومی را تحت نظر بگیرد. به همین خاطر تمامی خودروهایی که از سال 2019 به بعد تولید شوند، با یک چیپ رادیویی تشخیص هویت (RFID) به فروش خواهند رسید. این چیپ در زیر شیشه جلو کار گذاشته شده و اطلاعات موجود در آنها توسط دستگاه های مخصوص که در خیابان ها و جاده ها نصب می شوند، قابل خواندن خواهد بود.

به گفته نشریه آنلاین Asian Correspondent داوطلبان می توانند پیش از اجباری شدن این طرح از سال آینده، از ماه جولای بطور آزمایشی در آن ثبت نام کنند.

china-wants-to-track-every-driver-by-putting-rfid-chips-on-car-windshields

داده هایی که از طریق این چیپ ها بدست می آیند، برای مدیریت آلودگی هوا، امنیت عمومی و ترافیک به کار گرفته خواهند شد. طبق اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، روزانه 700 نفر در تصادفات رانندگی در چین جان خود را از دست می دهند. خیابان ها و جاده های منتهی به پکن با بیش از 5 میلیون خودرو سهم بالایی از این تلفات را در اختیار دارند.

با الزامی شدن نصب چیپ های RFID در خودروها، بازارهای داخلی چین تقویت می شوند. اطلاعات دریافتی از این چیپ ها به وزارت امنیت عمومی ارسال خواهند شد.

در حال حاضر افسران پلیس در چین، به استفاده از عینک های هوشمند رو آورده اند. این عینک ها در عرض چند میلی ثانیه هویت راننده و تمامی سرنشینان داخل خودرو را تشخیص می دهند. همچنین به لطف این عینک ها می توان سوابق جنایی عابرین پیاده را نیز به سرعت از پایگاه جرایم استخراج کرد.

Smart tech police

به گفته دیوید باندورسکی (David Bandurski) یکی از مدیران پروژه رسانه چین، مقامات این کشور پر جمعیت در ابتدا نسبت به پیشرفت اینترنت و تکنولوژی های ارتباطی نگران بودند، اما بعدها تغییر نگرش پیدا کرده و اینک این ابزارها را لازمه کنترل اجتماعی و سیاسی می دانند.

در آنسوی دنیا و در ایالات متحده، کالیفرنیا بهره گیری از پلاک های دیجیتال را در دستور کار قرار داده است. مالکین خودروها می توانند بطور آنلاین درخواست خود را ثبت کرده و حتی از شماره های دلخواه استفاده کنند. این پلاک ها ظاهرا امکان نمایش پیام های شخصی را نیز دارند، اما دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا تاکنون موافقت خود را با این موضوع اعلام نکرده است.

Over 100,000 Digital License Plates Are Scheduled to Hit U.S. Roads in 2018

با نصب پلاک های دیجیتال، امکان ردیابی خودروهای مسروقه نیز میسر می شود، چرا که هر کدام از این پلاک ها دارای یک ابزار ردیاب هستند. برای دریافت این پلاک ها، اهالی کالیفرنیا باید 700 دلار قبل از نصب پرداخت کنند، بعد از نصب نیز افراد ملزم به پرداخت ماهانه 7 دلار هستند.

با توجه به حرکت خودروسازان و شرکت های فناوری به سمت اتومبیل های بدون راننده، به نظر می رسد ردیابی و تحت نظر گرفتن خودروها امری قدیمی و بیهوده باشد. با این حال نتایج یک تحقیق در ماه فوریه نشان داد که بیشتر آمریکایی ها نسبت به فناوری خودران نگران هستند و دوست دارند که کنترل فرمان در اختیار خودشان باشد.

self driving technology

بر اساس نظرسنجی موسسه گالوپ از میان 3000 فرد بزرگسال، 59 درصد اعلام کرده بودند که نسبت به نشستن در یک اتومبیل خودران راحت نیستند؛ همچنین 54 درصد نیز اعتقاد داشتند که از اتومبیل های خودران به احتمال زیاد استفاده نخواهند کرد. 69 درصد از افراد حاضر در این نظرسنجی هم مخالف تردد کامیون های خودران در جاده ها بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی