ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیلترینگ اینترنت چین
تکنولوژی

رفع فیلترینگ اینترنت در بخشی از چین به منظور ترویج توریسم

چین قصد دارد در آینده بخشی از فیلترینگ اینترنت اعمال شده بر استان هاینان را به منظور ترویج توریسم متوقف کند. افرادی که به مناطق از مشخصی از این جزیره جنوبی استوایی می روند می توانند به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

چین قصد دارد در آینده بخشی از فیلترینگ اینترنت اعمال شده بر استان هاینان را به منظور ترویج توریسم متوقف کند.

افرادی که به مناطق از مشخصی از این جزیره جنوبی استوایی می روند می توانند به فیسبوک، توییتر و یوتیوب دسترسی داشته باشند. متوقف کردن فیلترینگ در راستای بدل شدن این بخش به بندر آزاد تا سال 2020 اعلام شده است.

این برنامه تحت طرحی 3 ساله و در پنجشنبه گذشته اعلام شد، البته تنها یک روز بعد از روی سایت دولتی محلی برداشته شد. به این ترتیب به نظر می رسید طرح لغو شده. با این حال برخی رسانه ها خبر دادند که این برنامه همچنان پا برجا است. هنوز دلیل حذف طرح از سایت محلی مشخص نشده است.

چین به واسطه سیستم فیلترینگ خود که نام «دیوار آتش بزرگ» بر آن نهاده شده، دسترسی به شبکه های اجتماعی خارجی و سایت های خبری خارجی را مسدود کرده. تورییست ها در آینده می توانند در دو شهر از استان هاینان به شبکه ها و سایت های یاد شده دسترسی داشته باشند. البته تکلیف مواردی از جمله اینستاگرام، گوگل و واتس اپ مشخص نشده؛ سرویس های شبکه اجتماعی که اکنون در چین فیلتر هستند.

فیلترینگ اینترنت چین

نکته طنز آمیز دیگر این است که چین هرگونه نظری که درباره طرح توریسم جدید و در ارتباط با رفع فیلترینگ مورد بحث، در شبکه اجتماعی ویبو ارسال شده را مسدود کرده. از زمان اعلام این طرح تاکنون، هزاران نظر حذف شده اند.

تصمیم جدید چین درباره کاهش محدودیت ها بر این بخش چندان هم تعجب بر انگیز نیست. پیش از این بر بخش هایی از جمله ماکائو و هنگ گنک تمهیدات امنیتی ضعیف تر و نیز قوانین ساده تری (نسبت به سایر بخش های چین) اعمال شده بود؛ با این حال همین بخش ها گاهاً اخطار هایی را از دولت دریافت کرده بودند. البته هنگ کنگ و ماکائو توسط دولت جداگانه ای اداره می شوند، اما اداره هاینان همچنان بر اساس قوانین چین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۳ تیر ۱۳۹۷

    نتیجه جمهوری کمونیستی و سوسیالیستی که اصلا آزادی ندارد مردم

مطالب پیشنهادی