ورزشگاه موردویا آرنا؛ محلی برای رویارویی کارلوس کی‌روش با تیم سابق خود

میدان جنگی تمام عیار برای صعود به دور دوم جام جهانی

ورزشگاه موردویا آرنا؛ محلی برای رویارویی کارلوس کی‌روش با تیم سابق خود

دوشنبه شب مورخ چهارم تیرماه، ورزشگاه موردویا آرنا واقع در سارانسک روسیه میزبان یکی از حساس‌ترین بازی‌های روز پایانی مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۱۸ میان ایران و پرتغال خواهد بود. مکانی که قرار است قهرمان اروپا مقابل یکی از بهترین نماینده‌های آسیا در جام‌جهانی به میدان برود.

این بازی سرنوشت‌ساز علاوه بر اینکه برای مردم ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، محلی برای رویارویی کارلوس کی‌روش با تیم سابق خود نیز خواهد بود. این مربی برجسته‌ی پرتغالی در نظر دارد تیم ملی ایران را برای اولین بار به دور دوم جام جهانی برساند اما در این راه باید مقابل تیم کشورش به هدایت تیم ایران بپردازد.

کارلوس کی روش پیرامون این بازی گفته:« به عنوان یک مربی پرتغالی فکر می کنم این یک فرصت و لحظه بسیار ویژه برای من و بازیکنان است، اما پس از آن فوتبال خواهد بود که تصمیم می گیرد چه کسی برنده شود یا چه کسی در زمین بازی بهتر بازی کند و برنده شود».

تیم ملی ایران که در این دور از رقابت‌های جام‌جهانی بسیار خوش درخشیده است، در ساعت ۲۲:۳۰ روز دوشنبه در ورزشگاه موردویا آرنا واقع در سارانسک روسیه مقابل تیم ملی پرتغال صف آرایی می‌کند.

ساخت این ورزشگاه در سال ۲۰۱۰ شروع شد اما افتتاح آن بارها به دلیل مشکلات مالی به تاخیر افتاد. تا اینکه در نهایت در آوریل ۲۰۱۸ برای نخستین بار گشایش یافت و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. ورزشگاه موردوویا آرنا ۴۴٬۴۴۲ نفر گنجایش دارد و علاوه بر بازی ایران و پرتغال میزبان بازی‌های پرو و دانمارک، کلمبیا و ژاپن و پاناما و تونس نیز بوده است.

ورزشگاه موردویا آرنا سمبلی از خورشید، گرمی و میهمان نوازی است.
  • نام ورزشگاه موردویا آرنا
  • شهر: سارانسک
  • ظرفیت: ۴۴۴۴۲ نفر
  • اولین بازی برگزار شده در آن: ۲۱ آوریل ۲۰۱۸

سارانسک سومین ایستگاه ایران در جام‌جهانی

شهر سارانسک پایتخت جمهوری موردویا میزبان سومین بازی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ است.

سارانسک پایتخت جمهوری موردویا با جمعیت ۳۱۵ هزار نفر در منطقه مرکزی روسیه واقع شده، منطقه ای که به دلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه ولگا (بزرگترین رودخانه روسیه) در تقسیم بندی روسیه به منطقه ولگا معروف است.

اکثر ساکنان این شهر را قوم ماردوا تشکیل می دهد که از قوم «فین و اوگوری» منشاء گرفته است و ملت های برخی کشورهای اروپایی ازجمله فنلاند و استونی از این قوم هستند.

ورزشگاه موردویا آرنا

شهر سارانسک اولین بار در سال ۱۷۸۰ میلادی به عنوان یک شهر با جمعیت ۴ هزار نفر به رسمیت شناخته شد. در اوایل قرن ۱۸ میلادی سارانسک کم کم اهمیت نظامی خود را از دست داد و به علت نزدیکی به شهرهای کازان و مسکو به یک مرکز تجاری مهم برای مبادله چوب و عسل تبدیل شد.

شهر سارانسک با ۸۱.۴۶ کیلومتر مربع وسعت در ۶۴۲ کیلومتری جنوب شرقی مسکو قرار گرفته و از طریق راه آهن و حمل و نقل زمینی با مناطق دیگر روسیه مرتبط است. این شهر فرودگاه کوچکی دارد که امکان ارتباط هوایی آن با مناطق مختلف روسیه را تامین می کند.

ورزشگاه موردویا آرنا
از فاصله دور استادیوم موردویا آرنا شبیه بالنی آماده پرواز به نظر می رسد.

این ورزشگاه که ساخت آن ۱۵.۶ میلیارد روبل (۲۵۱ میلیون دلار) هزینه داشته است، مابین خیابان های ولگوگراد و سِواستوپول واقع شده است. فاصله ورزشگاه مورودویا آرنا از فرودگاه سارانسک ۵ کیلومتر و از ایستگاه مرکزی قطار ۲.۵ کیلومتر است. سرویس رفت و برگشت از فرودگاه، ایستگاه قطار و هتل های سطح شهر برای ورزشگاه پیش بینی شده است.

ورزشگاه مورودویا آرنا به شکل بیضی و در ۲ طبقه احداث شده است. سقف و دیواره های استادیوم از پنل های فلزی رنگارنگ ساخته شده است. از فاصله دور استادیوم موردویا آرنا شبیه بالنی آماده پرواز به نظر می رسد.

طراحان این ورزشگاه قصد داشته اند این سازه زیبا، سمبلی از خورشید، گرمی و میهمان نوازی به نظر برسد.

جاذبه‌های گردشگری شهر سارانسک

راهنمای سفر به سارانسک روسیه جام جهانی ۲۰۱۸

سارانسک شهر اسطوره‌ها و افسانه‌ها است و کلیساها و موزه‌های دیدنی زیادی در خود دارد و محلی برای برگزاری جشنواره قوم شناسی با هدف حفظ هویت ملی، فرهنگ و آداب و رسوم شناخته می‌شود.

سارانسک این فرصت را داشته تا یکی از شهرهای میزبان بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باشد و نگاه‌های زیادی را به خود جلب نماید.

میانگین دما در طول سال در شهر سارانسک حدود ۴ درجه سانتی‌گراد است و به همین دلیل نیز یکی از سردترین شهرهای روسیه به حساب می‌آید.

موزه هنرهای مردمی Erzia Mordovian

ورزشگاه موردویا آرنا
موزه هنرهای مردمی Erzia Mordovian

موزه هنرهای مردمی Erzia Mordovian از جمله مکان‌های دیدنی شهر است که که به افتخار استپان ارزیا (Stepan Erzia) – مجسمه‌ساز بزرگ قرن بیستم – ساخته شده است و کلکسیون آثار این مجسمه ساز بزرگ را می توان در آن به تماشا نشست.

این موزه به افتخار ، مجسمه ساز معروف روسیه که در قرن بیستم و در جمهوری موردوویا به دنیا آمده بود، نام‌گذاری شده است. در این موزه می‌توان بزرگترین کلکسیون آثار این مجسمه‌ساز معروف را مشاهده کرد.

کلیسای جامع فئودور اوشاکوف

کلیسای جامع سنت فئودور اوشاکوف

کلیسای جامع فئودور اوشاکوف از دیگر اماکن دیدنی پایتخت موردویا است و نمادی مهم از ارتودکس روسیه مدرن بشمار می‌رود. قرن بیست و یکم را می‌توان احیای مسیحیت ارتدوکس در روسیه دانست. در سال ۲۰۰۱ منطقه موردویا تبدیل به مکانی جداگانه و اسقف‌نشین شد و کلیساهای منطقه برای برآورد نیازهای رو به رشد منطقه بسیار کوچک بودند. به همین دلیل کلیسای جامع سنت فئودور اوشاکوف ساخته شد.

موزه جنگی سارانسک

ورزشگاه موردویا آرنا
موزه جنگی سارانسک

موزه جنگی سارانسک یکی دیگر از جاذبه‌های نسبتا جدید شهر سارانسک است که به‌منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهدای جنگ‌های روسیه ساخته شده است.

کلیسای یوحنا 

کلیسای یوحنا

این کلیسا که در سال ۱۶۹۳ ساخته شده است، قدیمی‌ترین ساختمان در منطقه مروداویا و همچنین یک بنای یادبود فدرال به شمار می‌رود. این کلیسا زمانی به عنوان کلیسای جامع شهر مورد استفاده قرار می‌گرفت تا اینکه کلیسای سنت فئودور اوشاکوف ساخته شد.

پارک پوشکین

راهنمای سفر به سارانسک روسیه جام جهانی ۲۰۱۸
پارک پوشکین

روبروی کلیسای سنت فئودور پارک پوشکین مهم ترین پارک شهر سارانسک قرار دارد. مردم روسیه علاقه زیادی به پارک دارند. در این پارک مردم زیادی را خواهید دید که پیک نیک کرده اند و از بودن کنار هم لذت می برند.

اطلاعات ضروری در سفر به سارانسک

  • اختلاف ساعت با تهران: ۰۰:۳۰- (نیم ساعت عقب‌تر از تهران)
  • زبان رسمی: روسی
  • واحد پول رسمی: روبل (RUB) – واحد پول روسیه روبل است که اختصارا به صورت RUB و یا RUR نشان داده می‌شود.
  • نرخ تبدیل ارز: هر ۱۰۰ روبل مسکو تقریبا برابر با ۱.۵ تا ۱.۸ دلار آمریکا است.
  • برق: ۲۲۰ ولت – ۵۰ هرتز
  • پریز برق: type C و type F

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • امير تیر ۳, ۱۳۹۷

    بسیار عالی درود بر روزیاتو