ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

زمان بلیط فروشی Blue Origin برای فرستادن توریست‌‌ها به فضا مشخص شد

کمپانی «Blue Origin» که در واقع شرکت فضایی «جف بزوس» (مدیر عامل آمازون) محسوب می شود، دو سال پیش از کپسول‌های تجاری- توریستی «نیو شپرد» رونمایی نمود و اعلام کرد آنها قصد دارند تا پایان سه ماهه‌ی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ تیر ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

کمپانی «Blue Origin» که در واقع شرکت فضایی «جف بزوس» (مدیر عامل آمازون) محسوب می شود، دو سال پیش از کپسول‌های تجاری- توریستی «نیو شپرد» رونمایی نمود و اعلام کرد آنها قصد دارند تا پایان سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ ، مسافرانی را راهی فضا کنند.

این وعده عملی نشد و بعدها مدیرعامل Blue Origin اعلام کرد که سفرهای تفریحی به فضا از اوایل سال ۲۰۱۹ شروع خواهد شد. حال به تازگی گفته شده که تنها بلیط فروشی این سفر‌ها از ابتدای ۲۰۱۹ شروع خواهد شد که نشان می‌دهد فرستادن توریست‌‌ها به فضا بازهم عقب خواهد افتاد.

«راب میرسون» نائب رییس بلو اوریجین در نشستی خاطر نشان کرد که برنامه‌ی به خوبی در حال پیشرفت بوده و به دستاور‌های خوبی رسیده است. در حال حاضر، پژوهشگران در حال انجام آزمایش‌هایی زیادی روی کپسول‌های نئو شپرد هستند تا امنیت سرنشینانشان را تامین کنند.

او ضمن اشاره به این مطالب اعلام کرد که در ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی، بلیط فروشی برای فرستادن توریست‌‌ها به فضا آغاز خواهد شد. البته هنوز اطلاعاتی درباره‌ی هزینه بلیت این سفر لو نرفته و مشخص نیست که افراد برای رفتن به فضا مجبورند چه نرخی را پرداخت کنند.

دو سال پیش جف بزوس به خبرنگاران نیویورک تایمز و گاردین که فرصت مشاهده مقر اصلی این کمپانی در واشنگتن را یافته بودند گفت که تا شش مسافر می توانند در موشک فضاپیمای این کمپانی قرار گرفته و برای مدت کوتاهی در مدار حضور داشته و شرایط بی وزنی را تجربه کنند.

وی البته خاطر نشان کرده که اکنون و با توجه به برآوردهای فعلی، دو سال از این اقدام فاصله داریم و شاید در آینده مشکلاتی به وجود آیند که همین فرایند با اندکی تاخیر مواجه شود.

گفتنی است بر اساس پیش بینی های موجود، توریسم فضایی در آینده به یکی از پرطرفدارترین و البته پرسودترین تجارت های دنیا تبدیل خواهد شد که در این زمینه شرکت هایی مانند «Blue Origin» و «SpaceX» نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی