ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Screen Time
تکنولوژی

قابلیت Screen Time آی او اس حتی تیم کوک را هم شوکه کرده است

اگر پیگیر اخبار iOS 12 بوده‌اید، حتما با Screen Time آشنا هستید. این قابلیت که کمک می‌کند زمان سپری شده پای آیفون و آیپد و اپلیکیشن‌ها را بسنجید، قرار است پاییز امسال با آپدیت سیستم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

اگر پیگیر اخبار iOS 12 بوده‌اید، حتما با Screen Time آشنا هستید. این قابلیت که کمک می‌کند زمان سپری شده پای آیفون و آیپد و اپلیکیشن‌ها را بسنجید، قرار است پاییز امسال با آپدیت سیستم عامل به دست کاربران برسد.

اما از همین حالا هم می‌توان با دانلود نسخه بتای توسعه‌دهندگان iOS 12 به این خصوصیت دسترسی داشت. همین موضوع عده‌ای از کاربران مشتاق را وا داشته که Screen Time را با دانلود نسخه بتا شخصا مورد بررسی قرار بدهند و بازخوردهایی که تا امروز از این افراد بدست آمده بسیار جالب توجه بوده است.

Screen Time

بسیاری از کاربران اعتراف کرده‌اند که از دیدن آمار و ارقام Screen Time به شدت شوکه شده‌اند. به عنوان مثال نویسنده بیزنس اینسایدر می‌گوید که مطابق آمار اپلیکیشن، روزی به طور متوسط ۲۴۸ بار آیفون را بر می‌داشته و بیش از ۵ ساعت مشغول وقت گذراندن پای گوشی بوده، و همین باعث شده که از شدت اعتیادش به موبایل شوکه شود.

با این وجود، او در این موضوع تنها نبوده است. حتی تیم کوک، مدیر عامل اپل پس از کار با Screen Time اعلام کرده که از دیدن آمار و ارقام خودش جا خورده است. کوک در مصاحبه با سی ان ان گفته:

«من از آن [Screen Time] استفاده می‌کردم و تصور می‌کردم که در استفاده از موبایل به خوبی خویشتن دار هستم. اما اشتباه می‌کردم. وقتی که اطلاعات را دریافت کردم، فهمیدم بیشتر از آنکه باید پای موبایل زمان می‌گذارم.»

کوک در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید که از دیدن آمار تعداد دفعاتی که گوشی را بر می‌داشته و در دست می‌گرفته هم غافلگیر شده و تصور نمی‌کرده که تعداد نوتیفیکیشن‌های دریافتی‌اش اینقدر زیاد باشند. با این وجود، مدیر عامل اپل اعتقاد دارد که Screen Time با ارائه این آمار به کاربران ضرری برای کسب و کار اپل به همراه نخواهد داشت.

کوک می‌گوید ما دوست داریم مردم از کار با دیوایس‌های ما راضی باشند و با آن احساس قدرت کنند. با این وجود هرگز نمی‌خواهیم که زمان زیادی را پای آن‌ها بگذارند. برای همین چنین قابلیتی را در نسخه جدید آی او اس ارائه دادیم.

نظر شما چیست؟ آیا Screen Time را قابلیت مفیدی در کاهش اعتیاد و کنترل استفاده از گوشی می‌بینید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۳ تیر ۱۳۹۷

    من یه همیچین اپی رو برا اندروید ریختم،مثل رکورد بش نگاه میکردم،هرروز سعی میکردم رکورد قبلیمو بشکنم??تا این ک یه هفته هرروز ۱۲ ساعت تو گوشی بودم??

  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۳ تیر ۱۳۹۷

    چه حرفا

  • Ghost
    Ghost | ۳ تیر ۱۳۹۷

    اینارو ول کن ... آیفون هم داره میشه آرزو با این دلار ...

    • poyanzed
      poyanzed | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

      iPhone تو حالت معمولیش هم از بقیه گوشیا گرون تر بود?

مطالب پیشنهادی