ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به گجت‌های دنیای فوتبال به بهانه‌ی جام جهانی ۲۰۱۸

این روز‌ها جام جهانی ۲۰۱۸ به فکر و ذکر مردم دنیا تبدیل شده و خواب و خوراک را از آنها گرفته است. این مسابقات که در واقع پرطرفدارترین مسابقات ورزشی جهان به شمار می‌رود، هر ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ تیر ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

این روز‌ها جام جهانی ۲۰۱۸ به فکر و ذکر مردم دنیا تبدیل شده و خواب و خوراک را از آنها گرفته است. این مسابقات که در واقع پرطرفدارترین مسابقات ورزشی جهان به شمار می‌رود، هر ۴ سال یکبار، میلیارد‌ها نفر را به تماشای خود می‌نشاند.

در این میان با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، این مسابقات جهانی به رویدادی تبدیل شده که تکنولوژی و گجت‌های بی شماری برایش طراحی و عرضه می‌شود.

نگاهی به گجت‌های پر استفاده در جام جهانی ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که تا به حال، پیشرفت تکنولوژی به جه مقدار در ورزش فوتبال تاثیر گذاشته و در آینده ای نزدیک خواهد گذاشت؛

ساعت داور بیگ بنگ برند Hublot

این ساعت خاص به تکنولوژی خط دروازه متصل شده و یک سیستم دستیار ویدیویی الکترونیکی برای داور به حساب می‌آید. این دستیار با بررسی محل حرکت توپ مسابقه، تشخیص خواهد داد که از خط دروازه رد شده یا خیر.

همچنین در این ساعت، سیستم‌های ردیابی به خصوصی برای فوتبال طراحی شده است. سنسور ضربان قلب تعبیه شده در این گجت به داور امکان می دهد حد توان خود را طی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ بالا نگه دارد.

گجت Zepp Play Soccer

این گجت یکی از اولین پوشیدنی‌هایی است که برای فوتبال طراحی شده است. تنها کافی است که این وسیله را به پیراهن یا جوراب یک بازیکن وصل کنید تا بتوانید اطلاعات زیادی درباره فعالیت‌های وی کسب کنید. این گجت قادر است که میزان دویدین، تعداد لمس توپ، جمع مسیر طی شده، میزان درگیری در بازی وبیشینه‌ی سرعت بازیکن را ثبت کند. علاوه بر این به بلوتوث هم مجهز شده تا مربیان بتوانند از راه دور این آمار را مشاهده کرده و تصمیم گیری کنند.

توپ مخصوص دریبل DribbleUp

این توپ مخصوص به شما اجازه می‌دهد که کنترل توپ، دریبل‌ها و توانایی شوت زنی خود را ارتقا بخشید. با اینکه توپ مدکور آنقدر‌ها هم هوشمند نیست اما سطح آن پر از نشانگر‌های نوری است که موجب می‌شود اپ مخصوص این توپ، عملکرد کاربر را سنجیده و در راستای اثربخشی توانایی هایش به او توصیه‌هایی بدهد.

ردیاب PlayerTek

سیستم مخصوص این ردیاب هم برای بازیکنان طراحی شده، هم برای خود تیم. بدین صورت که در این گجت، یک شتاب سنج مخصوص تعبیه شده که حرکت هر فرد را دنبال می‌کند.

این شتاب سنج قادر است  تصاویر بصری پر جزئیات و نقشه‌های حرارتی مخصوصی از فعالیت کاربر تهیه کرده و اطلاعاتی کاملی از وی بدست آورد.

اگر تمام نفرات تیم به چنین وسیله‌ای مجهز شوند، آنگاه می‌توان به جدول‌های تحلیلی متنوعی از کل تیم دست پیدا کرد که برای مربیان تیم‌ها بسیار مفید خواهد بود.

ردیاب سلامتی Moov Now

در فوتبال مدرن، استقامت و قدرت بدنی نقش تعیین کننده‌‌ای دارد. ردیاب‌های سلامتی نیز می توانند به بازیکننان برای ارتقای سطح استقامت و همچنین حفظ سلامت بدنی کمک‌های زیادی برساند. Moov Now یکی از محبوبترین ردیاب‌های سلامتی به شمار می‌رود که می‌تواند علاوه بر اطلاعات همیشگی، قادر است به کاربر انگیزه دهد.

راهنمای رادیویی این گجت با بررسی میزان حرکت و دیتای ضربان قبلتان، به کاربر کمک رسانده و توضیحاتی برایش ارائه می‌دهد. این مسئله موجب می‌شود که کاربر دیگر نگرانی‌های در زمینه های مخلف نداشته باشد و روی فعالیت ورزشی خود تمرکز کند.

هدفون Jabra Sport Coach

این وسیله ترکیبی از ردیاب سلامتی و هدفون به شمار می‌رود که توانسته بهترین ویژگی‌های این گجت را با هم ترکیب کرده و محصولی همه کاره روانه‌ی بازار کند.

این هدفون‌ جبرا از بهترین قابلیت حذف نویز و ارتقای کیفیت صدای باس بهره می‌برد. علاوه بر این هدفون یاد شده قادر است که اطلاعاتی نظیر میزان پیشرفت، مسافت طی شده، شمارش قدم و مقدار کالری سوزانده شده را نیز به کاربر ارائه دهد.

هدفون جبرا ویژگی دیگری هم دارد که آن را به بهترین گزینه برای ورزشکاران شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۱۸ تبدیل کرده است. این وسیله می‌تواند طی یک سری برنامه‌های از پیش تعیین شده به کاربر کمک رسانده و پیشنهاداتی به او ارائه دهد.

 

تماشا کنید: تکنولوژی کمک داور ویدیویی برای نخستین بار در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ استفاده شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی